ماهان شبکه ایرانیان

معجزه دکوراسیون در خانه های کوچک [ قسمت سوم]

در روزگاری نه‌چندان دور که زندگی شهرنشینی تا این حد با اقبال عمومی روبه‌رو نگشته بود، مردم به طور عموم در خانه‌هایی وسیع با چندین اتاق، حیاط، انبار و

در روزگاری نه‌چندان دور که زندگی شهرنشینی تا این حد با اقبال عمومی روبه‌رو نگشته بود، مردم به طور عموم در خانه‌هایی وسیع با چندین اتاق، حیاط، انبار و ... زندگی می‌کردند؛ ولی این کوچ‌نشینی به سمت شهرهای بزرگ‌تر، در جستجوی کار و زندگی بهتر، در نهایت موجب رشد روز افزون جمعیت شهرهای بزرگ و در نتیجه افزایش تقاضا برای مسکن شد و نتیجه‌ی تمام این افزایش‌ها چیزی جز ظهور آپارتمان‌هایی که گاهی حتی از اتاق‌های خانه‌های قدیمی‌مان نیز کوچک‌ترند نبود. شاید در ابتدا زندگی در این خانه‌ها برای خیلی از ما اندکی عجیب و نامانوس بود، ولی می‌بینیم که امروزه به صورت یک امر عادی و پذیرفته شده در بین اکثریت افراد درآمده است. با این وجود، مشکلی که شاید بین همه‌ی کسانی که زندگی در این خانه‌ها را برگزیدند مشترک باشد، کمبود فضای کافی برای یک زندگی روزمره است که اگر به صورت صحیح مدیریت نشود، چه از لحاظ عملی و چه از لحاظ بصری، می‌تواند آزاردهنده و دردسرساز گردد. شاید در این مواقع بهترین کار این باشد که به سراغ راهکارهای دکوراسیون داخلی برویم و ببینیم که در چنین شرایطی برای ما چه پیشنهاداتی دارد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

آشپزخانه

یکپارچگی فضاها

یکی از نکاتی که در مورد دکوراسیون خانه های کوچک باید بدانید این است که هر چقدر فضاهای شما کمتر محصور شوند، بازتر و در نتیجه بزرگتر به نظر می آیند. اگر شما در یک آشپزخانه‌ی خیلی کوچک با دیوارهای بلند و در بسته مشغول کار باشید، مسلما کوچک بودن فضا را به شدت حس خواهید کرد و حتی ممکن است این مسئله برای شما تا حد زیادی آزاردهنده باشد. ولی اگر در و دیوارها برداشته شود، فضا کاملا بازتر به نظر می‌رسد. در این راستا بهتر است آرک‌ها، مخصوصا آرک‌های بزرگ، حذف شوند. همچنین اگر به فضای زیر کانتر نیاز ضروری ندارید می توانید طول کانترها را اندکی کمتر در نظر بگیرید.

 

کانتری در نقش میز

کانتر آشپزخانه می تواند نقشی بیشتر از تعریف حدود فضاها و محلی برای نگهداری وسایلتان بر عهده داشته باشد. شاید اکثر ما دوست داشته باشیم در آشپزخانه یک میز کوچک برای غذا خوردن داشته باشیم، ولی به دلیل محدودیت فضایی این امکان برایمان فراهم نباشد. در این صورت تنها کافیست سطح روی کانتر خود را اندکی بزرگتر در نظر بگیرید و با چند صندلی، میز غذا خوری خود را داشته باشید. 

 

حداکثر ساختن نورهای طبیعی

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم نورهای طبیعی به بزرگتر نشان داده شدن محیط، تاثیر زیادی دارند. بنابراین در یک فضای کوچک تا حد امکان از پنجره‌های بزرگ و اگر در تراس به آشپزخانه باز می‌شود، از یک در تمام شیشه‌ای  استفاده کنید. اگر پنجره‌ها از محیط بیرونی دید دارند از پرده‌هایی استفاده کنید که به طور کامل جلوی عبور نور را نگیرند. شاید استفاده از شیشه‌های رفلکس در کشور ما، که حفظ حریم خصوصی برای افراد بسیار مهم است، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار بیاید، چرا که در روز دیگر نیازی به پرده ها نداریم و می‌توانیم تا حد زیادی  از نور طبیعی  استفاده کنیم.


کوراسیون

 

کابینت‌هایی با درهای شیشه‌ای

کابینت شیشه ای

یکی از کارهای تاثیرگذاری که می‌توانید در آشپزخانه‌ی کوچک خود، به جهت بزرگتر نشان دادن آن، انجام دهید، استفاده از درهای شیشه‌ای برای کابینت‌هاست. شیشه اجازه می‌دهد نگاه شما به درون کابینت کشیده شود و در پشت در متوقف نگردد؛ بنابراین شما عمق بیشتری را خواهید دید و فضا را بزرگتر حس خواهید کرد. البته قبل استفاده از این روش باید به این نکته توجه کنید که دیده شدن درون کابینت، شما را مستلزم خواهد ساخت که درون  آن را همانند یک ویترین همیشه مرتب نگاه دارید.   

 

شلف های کارگشا

استفاده از شلف‌ها فضا را تا حد بسیار زیادی  بازتر نشان خواهد داد و آن را از یکنواختی خواهد رهانید. البته می‌توانید از قفسه‌های دیواری تنها در قسمت‌هایی که امکان نصب کابینت ندارید، مانند کنج پنجره‌ها یا بالای کانتر و همچنین زمانی که نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برای کابینت‌ها بپردازید، استفاده کنید. البته باید بگوییم که استفاده از شلف‌ها به هیچ عنوان به عنوان یک نقطه‌ی ضعف به حساب نمی آید، بلکه با ایجاد تنوع و با به نمایش گذاشتن اشیای زیبا، می‌توانید جلوه‌ای تازه و جذاب به آشپزخانه خود ببخشید.

 

انعکاس نور

دکوراسیون

استفاده از رنگ‌های روشن و مصالح منعکس‌کننده‌ی نور، مانند سنگ های مرمر، وسایل فلزی و کابینت های براق، به روشن‌تر کردن فضا و در نتیجه  بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن، نقش زیادی ایفا می‌کنند. پس اگر آشپزخانه‌ی شما چندان بزرگ نیست استفاده از این مصالح را به هیچ عنوان از یاد نبرید. 

 

کابینت‌هایی به ارتفاع دیوار

وقتی با محدودیت فضا روبه‌رو هستیم استفاده از تمام فضاهایی که در اختیار داریم به نوعی ضروری و غیر قابل اجتناب است. معمولا در ساخت و نصب کابینت‌های دیواری فاصله‌ای بین سطح بالای آن و سقف در نظر گرفته می‌شود، ولی وقتی قرار است از فضای در اختیارمان حداکثر استفاده را بکنیم، بی‌شک یکی از کارهای تاثیرگذار حذف این فاصله و ساخت کابینت‌هایی است که تا سقف ارتفاع دارند. به این صورت کابینت‌های بیشتری برای نگهداری ظروف و وسایلمان در اختیارمان خواهد بود.

 

هارمونی رنگ‌ها

سعی کنید در انتخاب رنگ‌ها برای کابینت، دیوار، سطح روی کابینت و حتی پرده‌ها، به نوعی، هارمونی رنگ‌ها را در نظر داشته باشید به شکلی که وقتی به کل کار نگاه می‌کنید، نگاه شما به آرامی از یک شیء به روی شیء دیگر حرکت کند. این ویژگی تاثیر قابل توجهی در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا، می گذارد.


دکوراسیون

 دکوراسیون

می‌توانید قسمت قبلی این مطلب را در «معجزه دکوراسیون در خانه های کوچک [ قسمت دوم]» بخوانید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان