ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: The Upside با فروش بالای خود Aquaman را کنار می‌زند

کوین هارت Kevin Hart ممکن است امسال مجری جشنواره‌ی اسکار نباشد، اما یک بار دیگر قدرت خود را در باکس آفیس با اکران فراتر از انتظار «قسمت بالایی» The Upside با بازی برایان کرانستون Bryan Cranston، به اثبات رسانده است

کوین هارت Kevin Hart ممکن است امسال مجری جشنواره‌ی اسکار نباشد، اما یک بار دیگر قدرت خود را در باکس آفیس با اکران فراتر از انتظار «قسمت بالایی» The Upside با بازی برایان کرانستون Bryan Cranston، به اثبات رسانده است.
این درام-کمدی که زمان زیادی منتظر آن بودیم — یکی از آخرین فیلم‌های هاروی واینستاین Harvey Weinstein پیش از مرگش — با 19.6 میلیون دلار فروش در این آخر هفته توانست «آکوامن» Aquaman را کنار زده و پیروزی غیرمنتظره‌ای نصیب خود کند. با ورود به آخر هفته، پیش‌بینی‌هایی که برای فروش آن شده بود، بین 9 میلیون دلار تا 12 میلیون دلار در داخل آمریکا بود.«قسمت بالایی» The Upside برای صاحب جدید کمپانی واینستاین Weinstein Co.، لنترن اینترتینمنت Lantern Entertainment و اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms که با لنترن Lantern برای پخش و تبلیغات این فیلم همکاری کرد، پیروزی شیرینی بود. این اولین باری بود که عنوانی از اس‌تی‌اکس STX در اکران خود در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم همچنین دومین اکران بزرگ اس‌تی‌اکس STX پس از «مادرهای بد» Bad Moms (با 23.8 میلیون دلار فروش) بوده است. این استودیوی مستقل در این فیلم سهم ندارد اما حق پخش دریافت خواهد کرد.
«قسمت بالایی» The Upside درحالی توجه مخاطبان متنوع را به خود جلب کرد که حواشی زیادی در مورد کوین هارت Kevin Hart به گوش می‌رسید، و این‌که آیا امسال هم میزبانی جشنواره‌ را پس از موضع‌گیری‌های هوموفوبیک خود، بر عهده خواهد داشت یا خیر.

این تنها جنجال در مورد این فیلم نبود. «قسمت بالایی» The Upside که بودجه‌ی تولیدش پیش از تبلیغات بالغ بر 35 میلیون دلار بود، قرار بود در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو اکران شود، اما به خاطر سقوط واینستاین Weinstein اکران خود در ماه مارس سال 2018 را مدت‌ها به تعویق انداخت.59 درصد مخاطبان این فیلم را زنان تشکیل می‌دادند، در حالی‌که 48 درصد خریداران بلیت سفید‌پوست، 23 درصد آفریقایی-آمریکایی‌تبار، 19 درصد اسپانیایی‌تبار، و 10 درصد آسیایی و سایرین بودند.فیلم بزرگ «آکوامن» Aquaman در چهارمین آخر هفته‌ی خود با فروش 17.3 میلیون دلاری به جمع فروش 288 میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت. این فیلم از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. در روز شنبه عبور از مرز فروش جهانی 1 میلیارد دلار را جشن گرفت و تبدیل به اولین فیلم ابرقهرمانی دی‌سی DC شد که پس از «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises در سال 2012 به جمع فیلم‌های میلیارد دلاری پیوست و، بدون در نظر گرفتن تورم، پنجمین فیلم وارنر Warner است که به چنین جایگاهی دست یافته است. تا پایان یکشنبه جمع فروش جهانی «آکوامن» Aquaman به 1.02 میلیارد دلار رسید.
«بازگشت یک سگ به خانه» A Dog’s Way Home از سونی Sony در جایگاه سوم اکران شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت فروشی برابر با 11.3 میلیون دلار را رقم زد.

این فیلم خانوادگی به ماجراجویی‌های یک سگ — به صداپیشگی برایس دالاس هاوارد Bryce Dallas Howard — می‌پردازد که 400 مایل سفر می‌کند تا صاحبش را پیدا کند. اشلی جاد Ashley Judd و ادوارد جیمز آلموس Edward James Olmos هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم که امتیاز A- در سینمااسکور به دست آورد، دنباله‌ی فیلم «هدف یک سگ» A Dog’s Purpose محسوب نمی‌شود؛ این افتخار متعلق به فیلم دیگری به نام «سفر یک سگ» A Dog’s Journey است که در تاریخ هفدهم ماه می اکران خواهد شد. هر سه فیلم بر اساس کتاب‌های دابلیو. بروس کامرون W. Bruce Cameron ساخته شده‌اند.«اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse از کمپانی سونی Sony پس از بردن جایزه‌ی گلدن گلوب Golden Globe برای بهترین فیلم انیمیشنی در ششم ژانویه، با 31 درصد افت و فروختن 9 میلیون دلار در این آخر هفته، به جمع فروش 147.8 میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت. فروش جهانی این فیلم از مرز 300 میلیون دلار عبور کرده است.
«اتاق فرار» Escape Room از سونی Sony با 8.9 میلیون دلار فروش به جمع فروش ده روزه‌ی 32.4 میلیون دلار رسید و در جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان