قاسمی: مذاکرات با طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده است

باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه 24 جدی/ دی ماه) در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه یکی از مقامات افغان اعلام کرده که مذاکرات با طالبان با نظر دولت افغانستان نبوده است گفت: ما شاهد برخی گفته و شنیده ها در این راستا بوده ایم ولی اعلام می کنیم مذاکرات ما با اطلاع دولت افغانستان بوده است.

بهرام قاسمی با اشاره به روابط خوب و مثبت ایران و افغانستان اظهار داشت: روابط خوبی میان ایران و افغانستان وجود داشته و دارد و ما علاقمند صلح و ثبات در افغانستان هستیم و بارها در این موضوع با مقامات افغانستانی گفت و گو کرده ایم.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از مذاکره با طالبان در کابل با مقامات افغانستانی گفت و گو کردیم و گزارش لازم را ارائه دادیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از روند صلح در افغانستان با جدیت حمایت می کند، اظهار داشت: در مسیر این روند مذاکرات افغان - افغان که باید در این مسیر انجام شود محوریت کار دولت قانونی افغانستان است.

قاسمی عنوان کرد: هیج اقدامی را بدون در نظر داشتن محوریت دولت افغان نمی پذیریم و این گفت و گوها باید آغاز شود و قطعا افغانستان در مسیر جلوگیری از تنش ها گام بر خواهد داشت.

وی گفت: ما از اظهارنظری که یکی از مقامات افغانستانی کرده تعجب می کنیم در حالی که ما دولت افغانستان را در جریان گذاشته بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: این تنها ایران نیست که با طالبان گفت و گو کرده امروز کشورهای زیادی در منطقه با طالبان گفت و گو کرده اند از این رو این سخنان برای ما شگفتی آور است.

قاسمی تصریح کرد: سرنوشت افغانستان را مردم افغانستان و نه دیگرکشورها تامین خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ما روابط خوبی با دولت افغانستان داریم و به این روابط ادامه می دهیم، ما اشتراکات زیادی با این کشور داریم اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد و تماس های ما چگونه خواهد بود، بعد از بررسی تحولات و ارزیابی های ما مشخص خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان