انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب خاطرات شهدای روحانی در کشور

رئیس کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب پیرامون خاطرات و زندگینامه شهدا و رزمندگان روحانی در سراسر کشور، چاپ و منتشر شده است

انتشار 200 عنوان کتاب خاطرات شهدای روحانی در کشور

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، جبهه و دفاع مقدس موضوعی با ارزش، اثربخش، ماندگار و سرشار از معنویت است.

وی افزود: در پرتو این موضوع مقدس، هر قدمی که برداشته می‌شود، ارزشمند، فاخر و بافضیلت است و در روز قیامت در زمره صفحات نورانی اعمال افراد به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنوری به سابقه و مراحل اولیه ساخت باغ موزه دفاع مقدس تهران اشاره کرده و افزود: برای مباحث چیدمانی و محتوایی این موزه 65 موضوع در نظر گرفته شده بود که مباحث روحانیت، عقیدتی، سیاسی، تبلیغات، روابط عمومی و عملیات روانی به تبیین حضور و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود 25 دستگاه و نهاد از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، جهاد کشاورزی، اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، مدارس علمیه، دفاتر ائمه جمعه و ستادهای اعزام مبلغ در کار جمع‌آوری و تدوین آثار مرتبط با موزه همکاری و تعامل داشتند.

رییس کنگره شهدای روحانی کشور همچنین به فعالیت گسترده ستاد این کنگره در سطح کشور اشاره کرده و گفت: از چند سال گذشته تا به حال، مطالب پرحجم و قابل توجهی از آثار و مدارک مربوط به شهدای روحانی جمع‌آوری شده که می‌توان گفت با توجه به فعالیت همسو در مورد باغ موزه دفاع مقدس، در این مورد از نظر محتوا هیچ دغدغه و کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون 200 عنوان کتاب پیرامون خاطرات و زندگینامه رزمندگان و ایثارگران و شهدای روحانی کشور منتشر شده است که می‌تواند به همراه سایر آثار شهدای روحانی، در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم مورد بهره برداری محققان و عموم مراجعان قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز موجب رونق گردشگری مذهبی و ماندگاری بیش از پیش زائران در استان شده و تحولات اقتصادی و فرهنگی فراوانی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مخاطب شناسی در چیدمان محتوای موزه تاکید کرد: چیدمان محتوایی و طراحی المان‌ها در موزه دفاع مقدس قم باید در عین جذابیت و در نظر گرفتن تجربیات مختلف، متفاوت از دیگر استان‌ها باشد، زیرا ما شاهد حضور گردشگرانی از ادیان گوناگون در قم هستیم.

هم چنین در این دیدار، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز اظهار کرد: تدوین دانشنامه و ساخت موزه‌های دفاع مقدس یکی از برنامه‌هایی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید محقق شود و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به عنوان یکی از 6 مرکز استان باقیمانده در دهه فجر امسال به طور همزمان به بهره برداری می‌رسد.

احمد حسینی، هم چنین تبیین نقش زنان و روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس را از ویژگی مختص موزه استان قم برشمرد و افزود: با توجه به تشکیل کارگروه‌های تدوین و تنظیم مقالات مدخل‌های دانشنامه استانی دفاع مقدس شایسته است بخشی از بودجه پژوهشی استان به این موضوع اختصاص یابد.

در این بازدید، هاشمی مدیر پروژه هزار هکتاری بوستان زائر و حاجی رضا مسئول کمیته محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم توضیحاتی پیرامون مباحث مربوطه ارائه کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر