روز خواهران به جای ولنتاین در پاکستان

رییس یک دانشگاه پاکستان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ غنی اسلامی در این کشور گفت: این دانشگاه، چهاردهم فوریه را به جای ولنتاین که خلاف آموزه های اسلامی است، «روز خواهران» نامگذاری کرده و به دانشجویان دختر این دانشگاه روسری و مانتو هدیه می دهیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان از رسانه های پاکستان، «ظفر اقبال رندهاوا» رئیس دانشگاه کشاورزی فیصل آباد از روز ولنتاین به عنوان «واردات غربی» و «خلاف آموزه‌های اسلام» یاد کرده و گفته است: این روز، هیچ ارتباطی با فرهنگ مردم پاکستان نداشته و باید ممنوع شود، زیرا دشمن برای نابودی فرهنگ اسلامی در کشور فعالیت می کند.

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم که دشمن در این عرصه به اهداف خود برسد و البته افراد تاثیر گذار جامعه نیز باید برای جلوگیری از ورود فرهنگ غربی به صحنه بیایند.

رئیس دانشگاه کشاورزی فیصل آباد ادامه داد: بر اساس تصمیم، این دانشگاه روز ولنتاین را به عنوان روز خواهران جشن گرفته و به خواهران این دانشگاه، روسری و مانتوی بلند (Abayahs) هدیه می دهیم.

این تصمیم، واکنش های فراوانی در فضای مجازی پاکستان به همراه داشته و بسیاری از زنان و گروه های مذهبی از آن استقبال کرده اند.
جشن روز ولنتاین در پاکستان رسما ممنوع است ولی این مراسم در برخی نقاط این کشور برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان