مناظره زاکانی و تاجزاده آغاز شد

زاکانی: عامل عقب‌افتادگی موانع داخلی است/تاجزاده: برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم

خبرگزاری فارس:مناظره علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و سیدمصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات با موضوع بررسی وقایع سال 78 و فتنه 88 برگزار شد.

علیرضا زاکانی در ابتدای این برنامه اظهار داشت: معتقدم ارزش مردم و اسلام و اهمیت رهبری دینی در انقلاب مشخص شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب به پیروزی رسید و عزت فراهم شد گفت: پرونده استبداد بسته شد و نطام سلطه به چالش کشیده شد.

زاکانی ادامه داد: در مسیر طی شده هرکجا به اسلام عمل کردیم و نوکری مردم را پیشه کنیم و تبعیت از رهبری داشته‌ایم، موفق شده‌ایم و هرکجا غیر از این عمل کرده‌این ضرر کرده‌ایم.

نماینده سابق مجلس دستاورد‌های 40ساله انقلاب را افتخارآمیز دانست و گفت: توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم و ضعف‌هایی هم داریم. چون هم دشمن بیرون داریم و هم موانع داخلی. گرچه چهل سال هم برای تحقق اهداف، زمان بلندی نیست.

وی با بیان اینکه دشمن خارجی مشخص است و آمریکا و صهیونیسم است، تصریح کرد: مانع درونی هم مشخص است؛ ضد انقلاب و همه ریزش‌های انقلاب که به واسطه طمع یا خوف همراه شده بودند و یا سختی راه یا دنیاطلبی باعث شد مسیر انقلاب را ترک کنند.

زاکانی ادامه داد: معتقدم اهمیت مانع داخلی از دشمن خارجی بیشتر است. آنچه به موانع داخلی مربوط می‌شود، پرستش خدایگان دروغین است؛ یعنی پرستش قدرت، ثروت و بیگانه.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با سه ضلع ثروت‌اندوزی نامشروع، قدرت‌طلبی و تبعیت از بیگانه به جان انقلاب افتاده‌اند، افزود: این سه ضلع با ایجاد بحران برای جامعه شرایط را به سمتی می‌برند که مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند.

زاکانی ادامه داد: اگر عقب‌افتادگی می‌بینیم عاملش بیش از همه، موانع داخلی است. اگر شعار استقلال و آزادی و پیشرفت مادی و معنوی و حمایت از مظلومان دنیا با موانعی روبه‌رو است، عامل اصلی تحقق آن‌ها این موانع درونی است.

زاکانی با بیان اینکه ما اول انقلاب دارای تجربه و امکانات لازم نبودیم، گفت:، اما امروز بعد از چهل سال کسی آزمون و خطا را نمی‌پذیرد؛ هم تجربه داریم هم امکانات مادی و معنوی و جوانان فرهیخته‌ای که می‌توانند امور کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کشور را از مخمصه‌هایی که هست نجات دهند.

زاکانی ادامه داد: امروز باید روح خودباوری را احیا کرد و امید را برگرداند تا به تعبیر بنده انقلاب سوم را رقم بزند.

نماینده سابق مجلس گفت: کسانی که در سه ضلع قدرت‌طلبی، ثروت‌اندوزی و بیگانه‌پرستی قرار دارند، مسیری را می‌روند که در آن مافیای پنهان حضور دارد و بین این‌ها پیوند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بزرگی وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه برای این افراد، دین و مردم هیچ اهمیتی ندارد اظهار داشت: نه تعریفی از اصلاحات حقیقی دارند نه چیزی، فقط ایجاد چالش برای انقلاب را دنبال می‌کنند؛ اموال مردم را غارت می‌کنند و در امور سیاسی اگر بتوانند دست در جیب دانشجو می‌کنند.

در این مناظره مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت:جامعه ما بشدت نیازمند گفتگو هست و‌ای کاش هرچند در صدا وسیما و رسانه‌های داخلی انجام شود.

وی افزود: صدا وسیما از این جهت در طول 20 سال چنان ضعیف عملکرده که به زیان ده‌ترین نهاد عمومی کشور تبدیل شده است.

تاجزاده با بیان اینکه من تمایل داشتم این بحت در دانشگاه انجام شود، ولی آقای زاکانی مایل نبود گفت: در مورد 78 معتقدم برای کشف حقیقت باید بدون تسامح اتفاقات را نقد کنیم، ولی برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم و باید از سرمایه و تخصص همه ایرانیان استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیاتی به پیشنهاد خاتمی برای اتفاقات 18 تیر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد گفت: در آن جمع که کمتر 10 روز پس از 18 تیر تشکیل شده بود بعد از تحقیقات مفصل میدانی و ... نهایتا گزارشی ارائه شد که در اختیار رهبری گذاشته شد و برای اولین بار از رادیو و تلویزیون خوانده شد.

تاجزاده با بیان اینکه صحبت‌های چند دقیقه‌ای زاکانی چند دروغ دارد تصریح کرد: اولین سوالی که در آن کمیته مطرح کردیم این بود که این راهپیمایی جدید است که قبلا هم اتفاق افتاده و نتیجه آن شد که حداکثر 14 مورد در همان سال تجمع اتفاق افتاده است.

وی افزود: تا الان بعد از 20 سال هیچ سرنخی پیدا نشده که این حرکت دانشجویان حرکتی سازماندهی شده برای از بین بردن آبروی جمهوری سلامی بوده است.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان