مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خبر داد؛

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ۷۷ کشور جهان

مشهد-مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دهه کرامت امسال در ۳۱ استان و ۷۷ کشور جهان برگزار می شود.

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 77 کشور جهان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر شیخ ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این دوره جشنواره امام رضا(ع) در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، دیجیتالی، دانشگاهی و مساجد در 134 هزار و 765 مکان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سوم مرداد همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) در قم و اختتامیه آن هم در شب میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از مشارکت 20 هزار نفر در امر برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها، کانون های پرورش فکری، اماکن متبرکه و تشکل های فرهنگی حجم فعالیت‌ها در پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) نسبت به دوره قبل، 50 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی، 33 دانشگاه بزرگ، 90 هزار هیئت مذهبی، 954 کانون فرهنگی آموزشی، بیش از 3 هزار کتابخانه عمومی، 8 هزار بقاع متبرکه و 22 هزار کانون مساجد به‌صورت مستقیم مشارکت دارند.

شیخ ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 134 هزار و 765 برنامه در قالب پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود که بخش عمده ای از این برنامه ها مربوط به دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) عصر روز قبل از سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور بیش از 600 میهمان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره و تجلیل از 8 خادم رضوی در داخل و خارج از کشور را از جمله برنامه‌های اختتامیه است.

وی گفت: برنامه‌های بخش بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت، وزارت امور خارجه، مجمع تقرب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

شیخ به رویداد انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی هم اشاره کرد و گفت: برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور خادمان ادوار 14 گانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و برگزاری دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی از جمله برنامه‌هایی است که در راستای رویداد «مشهد2017» در دهه کرامت برگزار می شود.  

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: در حوزه مفهومی و پژوهش‌های علمی هم حدود 273 عنوان کتاب تالیف و به چاپ رسیده که البته آثار دیگری نیز در حوزه پژوهشی در دست تألیف است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر