علت سوختگی دانشجویان خوابگاه دانشگاه هرمزگان چه بود؟

خبرگزاری فارس: عبدالوهاب سماوی رئیس شورای نظارت بر دانشگاه‌های استان هرمزگان، اظهار داشت: پیش از وقوع حادثه در خوابگاه دانشگاه مذاهب اسلامی، سه بازدید از این دانشگاه داشته‌ایم و نه تنها مشکلات خوابگاه بلکه مباحث مربوط به حوزه آموزشی، اداری و هیئت علمی را گوشزد و طی نامه‌ای به وزارت علوم منعکس کردیم.

وی با بیان این‌که دانشگاه به هیچ‌کدام از نامه‌ها و اخطار‌های ما توجه نکرده است، افزود: چهار هفته پیش وضعیت دانشگاه مذاهب اسلامی در شورای نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت و کتبا به وزارت علوم اعلام کردیم که تا اطلاع ثانوی پذیرش دانشجو انجام نشود.

رئیس شورای نظارت بر دانشگاه‌های استان هرمزگان تصریح‌کرد: دانشگاه مذاهب به لحاظ امکانات، هیئت علمی و خوابگاه بسیار ضعیف است؛ آبگرمن دانشگاه نیز می‌تواند مشکلات جدید خلق کند و با وجود خریداری شدن آبگرمکن جدید، دستگاه قدیمی همچنان در حال فعالیت است.

سماوی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان طی این چند روز با ما تماس گرفته‌اند، ما پیگیری کردیم و در نهایت دفتر نظارت استانی دانشگاه می‌تواند موارد را به وزارت علوم منعکس کند و از دانشگاه مذاهب تهران نیز می‌خواهیم که پاسخگو باشد.

همچنین، سالاری‌پور عضو شورای نظارت بر دانشگاه‌های استان هرمزگان نیز در این خصوص گفت: دستگاه مورد استفاده فرسوده بوده و سهل‌انگاری در تعویض آن، سبب نشت گاز و سوختگی شده است.

وی با بیان این‌که در بازدید‌های طول سال این موارد مورد تذکر قرار گرفته بود، اظهار داشت: فرسودگی و خطرات اجاق گاز توسط دانشجویان نیز پیش از رخداد حادثه به صورت کتبی به اطلاع رئیس دانشگاه و مسوولان مربوطه رسانده شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر