بهترین تکنولوژی خودرو در نمایشگاه CES امسال!

در نمایشگاه CES که بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی سالانه در دنیا به شمار می‌رود شاهد این بودیم که کمپانی‌های خودروساز، ایده‌های خود در رابطه با ظاهر و یا توانایی خودرو‌های بدون راننده را در معرض نمایش قرار دادند

بهترین تکنولوژی خودرو در نمایشگاه CES امسال!

اتومبیل‌ها به زودی به توانایی رانندگی خودکار دست خواهند یافت و این موضوع به این معناست که کمپانی‌های خودروساز می‌توانند به طراحی‌ خودرو‌هایی که فاقد نیاز به فرمان یا حتی صندلی‌های مرسوم هستند مشغول شوند.

در نمایشگاه CES که بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی سالانه در دنیا به شمار می‌رود شاهد این بودیم که کمپانی‌های خودروساز، ایده‌های خود در رابطه با ظاهر و یا توانایی خودرو‌های بدون راننده را در معرض نمایش قرار دادند. اما جالب‌ترین کانسپت خودرو که در نمایشگاه CES 2019 دیدیم و به راحتی می‌توان آن را به عنوان بهترین تکنولوژی جدید این نمایشگاه در نظر گرفت تکنولوژی است که کمپانی کیا آن را “ رانندگی منطبق با احساس بدون وقفه” یا به اختصار READ می‌نامد. در ادامه با این تکنولوژی بیشتر آشنا می‌شویم:

تکنولوژی READ که با همکاری کمپانی کیا و محققین دانشگاه MIT توسعه یافته به منظور شخصی سازی تجربه‌ی درون خودرو بر اساس حالت احساسی سرنشین از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

خودرو این قابلیت را دارد تا علاوه بر نظارت بر ضربان قلب، حالات صورت را نیز بخواند و از این اطلاعات برای تنظیم نور و صدای داخل خودرو و با هدف بهبود حالت ذهنی شما استفاده کند.

به طور مثال در صورتیکه احساس خستگی و یا اضطراب داشته باشید سیستم READ کمپانی کیا این قابلیت را دارد تا سیستم روشنایی داخل خودرو را تاریک کرده و موسیقی آرامش بخشی را پخش کند.

این سیستم به طور کامل بدون دخالت دست عمل می‌کند اما با این وجود در صورتیکه قصد کنترل آن را داشته باشید نیازی به دسترسی به صفحه نمایش فیزیکی نخواهید داشت.

خودرو به منظور مشاهده‌ی چشم‌ها و دست‌های سرنشینان به دوربین‌های داخلی مجهز شده تا برای تغییر ویژگی‌های مختلف خودرو مانند دما،‌ روشنایی و سیستم سرگرمی،‌ امکان آن برای شما فراهم باشد.

به منظور چند جانبه‌تر ساختن خودرو، صندلی‌های به کار رفته همچنین دارای قابلیت لرزش و حرکت با ریتم آهنگ در حال پخش می‌باشند.

علاوه بر این در صورتیکه برای راحتی بیشتر به کمک نیاز داشته باشید صندلی‌ها از قابلیت ماساژ نیز برخوردارند.

نام این تکنولوژی چیست؟ سیستم رانندگی منطبق شونده با احساس بدون وقفه یا READ.

سازنده‌ی آن کیست؟ کمپانی کیا واقع در سئول و با کمک محققین دانشگاه MIT.

دلیل برتری این تکنولوژی نسبت به سایرین چیست؟ تکنولوژی رانندگی خودکار پدیده‌ی جالبی است اما آزادی عملی که این تکنولوژی در داخل خودرو به ارمغان می‌آورد حتی از آن نیز جالب‌تر است. و در حالیکه شاهد نمونه‌های زیادی از بازی کمپانی‌های خودروساز با ایده‌ی فضای نشیمن چند بخشی بوده‌ایم اما هیچ یک همانند کمپانی کیا به پذیرش و درک تجربه‌ی درون خودرو نپرداخته است. اگر رانندگی را امری اضطراب آور می‌دانید تکنولوژی READ کمپانی کیا امیدوار است تا با بررسی نشانه‌های بیولوژیکی شما و ایجاد راحتی هر چه بیشتر، تجربه‌ا‌ی خلاف این را برای شما فراهم سازد.

کجا و چه زمانی می‌توان به این تکنولوژی دست یافت؟ در حال حاضر سیستم READ در مرحله‌ی “کانسپت” خود قرار دارد، در نتیجه در صورتیکه کمپانی کیا تصمیم به استفاده از این تکنولوژی در یک خودرو واقعی را بگیرد نام و ظاهر آن نیز ممکن است دست خوش تغییر شود.

چه قیمتی برای این تکنولوژی در نظر گرفته شده است؟ هنوز از قیمت این سیستم اطلاعاتی در دست نیست اما در صورتیکه روزی شاهد حضور این تکنولوژی در جاده‌ها باشیم نمی‌توان قیمت پایینی را برای آن انتظار داشت. با توجه به تمامی سنسور‌ها، دوربین‌ها، و صفحه نمایش‌های مدرن به کار رفته در این کانسپت، انتظار می‌رود هر خودرو کیا مجهز به سیستم READ پیشنهادی برتر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان