سردار باقری با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

ایرنا: سردار باقری در این دیدار عزم ایران برای تعمیق روابط سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی با جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد .
وی با اشاره به ضرورت حل مسالمت آمیز مناقشات منطقه ای ، بار دیگر حمایت ایران از تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان را یاد آور شد .
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ابلاغ سلام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان ، تعمیق روابط بین مجالس دو کشور را مهم خواند و گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دو ملت ، در شرایط موجود ضروری است.
اسداف نیز در این دیدار، جمهوری آذربایجان و ایران را کشورهای دوست خواند و با اشاره به مشترکات تاریخی ، فرهنگی و دینی دو کشور، گفت : برای تعمیق روابط بر مبنای حسن تفاهم و با تکیه بر این ارزشها شرایط خوبی وجود دارد .
رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نقش مهم و اراده سیاسی سران دو کشور در توسعه همکاری ها را مورد اشاره قرار داد و گفت : در پنج سال اخیر روسای جمهوری دو کشور 12 بار دیدار کردند و مذاکرات انجام گرفته در سفر های متقابل سران ایران و جمهوری آذربایجان در جهت منافع ملی دو ملت بود .
اسداف گفت: گفتمان سطح بالا در عرصه سیاسی به روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران نیز تاثیر مثبت گذاشته و حجم گردش تجاری میان دو کشور از 257 میلیون دلار در سال 2017 به 400 میلیون دلار در 9 ماه سال 2018 میلادی رسیده است .
وی ابراز عقیده کرد که با راه اندازی دالان حمل و نقل شمال – جنوب تحولات اساسی در روابط تجاری دو کشور امکان پذیر خواهد بود .
رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برای رسیدن به اهداف پیشرو تاکید کرد .
اسداف با اشاره به این که روابط بین پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران در سطح بالا قرار می گیرد ، دیدار و مذاکرات انجام گرفته در سفر اخیر خود به تهران را مهم عنوان کرد .
وی ضمن تقدیر از فعالیت گروه دوستی پارلمان جمهوری آذربایجان و ایران ، گفت : دیدارهای مرتب نمایندگان پارلمان دو کشور در قالب نهادهای بین المللی از نظر بررسی مسایل مورد علاقه متقابل از اهمیت خاص برخوردار است .
رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، با اشاره به مسائل منطقه قفقاز جنوبی ، بر حل عادلانه مناقشات منطقه ای تاکید کرد.
سردار باقری که صبح امروز در راس یک هیات عالیرتبه نظامی، وارد باکو شده است ، امروز با رئیس جمهوری و وزیر دفاع آذربایجان دیدار کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان