مردها این قرص را نخورند!

در این بررسی متخصصان دانمارکی آزمایش هایی روی ۳۱ مرد ۱۸ تا ۳۵ ساله انجام داده و از آنان درخواست کرده‌اند برای شش هفته روزانه ۶۰۰ میلی گرم معادل سه قرص ایبوپروفن مصرف کنند، در حالی که برای گروهی دیگر یک شبه دارو تجویز شد.

متخصصان علوم پزشکی در یک مطالعه جدید دریافتند مصرف یک نوع قرص مسکن در بدن مردان اثرات نامطلوبی ایجاد می‌کند. در این بررسی مشخص شد مسکن ایبوپروفن، تأثیر منفی بر تولید هورمون‌هایی دارد که سلامت باروری مردان را تحت تاثیر قرار می ‌دهند.

عوارض ایبوپروفن

 بر اساس نتایج مطالعات متخصصان دانمارکی، نگرانی اصلی در مورد قدرت باروری مردانی است که از این داوری مسکن برای مدت زمان طولانی مصرف کرده‌اند. در حالی که در مطالعات پیشین بر تاثیر قرار گرفتن جنین در معرض مسکن ایبوپروفن و مضرارت آن تأکید شده اما اطلاعاتی کافی در مورد تأثیرات بالقوه آن بر مردان بزرگسال وجود ندارد.

در این بررسی متخصصان دانمارکی آزمایش هایی روی ۳۱ مرد ۱۸ تا ۳۵ ساله انجام داده و از آنان درخواست کرده‌اند برای شش هفته روزانه ۶۰۰ میلی گرم معادل سه قرص از این داور مصرف کنند، در حالی که برای گروهی دیگر یک شبه دارو تجویز شد.

متخصصان در بررسی‌های بیشتر دریافتند مصرف روزانه قرص ایبوپروفن موجب می‌شود تنظیمات ترشح تستوسترون مختل شود که این امر به سلامت باروری مردان آسیب می‌زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان