شلوار جین چه فرقی با شلوار لی دارد ؟

برخلاف تصور عموم مردم شلوار جین و لی در پارچه و دوخت هیچ فرقی ندارند بلکه فقط به علت محبوبیت بسیار شرکت لی این نام هم در کنار شلوار جین بکار برده شد.

شلوار جین چه فرقی با شلوار لی دارد ؟

امروزه در میان بازاریان لفظی بنام جین بکار برده نمی شود و آنها وقتی می خواهند پارچه بخرند می گویند پارچه لی.

شلوار جین و لی هر دو نوع خاص و غیر رسمی از شلوار هستند علی رغم تفکر عموم 1 شلوار جین و لی از جهت پارچه و دوخت تفاوتی با هم ندارند و   و این تبلیغات است که تفاوت شلوار جین و لی را مطرح ساخته است وگرنه شلوار جین و شلوار  لی تنها دو برند مشهور  شلوار هستند . شلوار جین چیست و چه فرقی با شلوار لی دارد ؟

شلوار جین

لوی استراوس (Levi Strauss) طراح شلوار جین است.این شلوارها خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند و مردم برای این شلوارهای کتانی نام لیوایز Levis را انتخاب کردند.و این شلوارها به لیوایز مشهور شد و شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اشثبت کرد.سال های بعد این محبوبیت ادامه پیدا کرد و چندین کمپانی تولید جین نیز به وجود آمد.سال 1989 فردی با نام هنری دیوید Henry David Lee کمپانی لی را تاسیس کرد.

شلوار جین

شلوارهای جین برند لی (Lee) نیز آنقدر محبوبیت پیدا کرد که اصطلاح لی بر روی همه شلوارهای جین مشهور شد.طوری که هنوز خیلی از افراد شلوار جین را شلوار لی می نامند

کاربرد شلوار جین

 تقریبا هما می دانیم که کاربرد شلوار جین ، کاربردی غیر رسمی یا نیمه رسمی است البته شما می توانید برای موقعیت های رسمی تر شلوار جین را با کت و بلوزهای رسمی ستکنید.

البته برای مهمانی های شب و خیلی رسمی شلوار جین به هیچ وجه مناسب نیست، اصولا کاربرد این نوع شلوارهابرای موقعیت های غیر رسمی است.اما برای یک مهمانی عصر یا قرار غیر رسمی مناسب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان