موسیقی پس از انقلاب هدفمند و متعالی شد

خبرگزاری تسنیم: سیدمحمد حسینی امشب در چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی که در سالن خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان که می‌خواهند در عرصه موسیقی کار کنند، داوود پیامبر را الگو قرار داده و بیش‌تر با این شخصیت آشنا شوند.

وی افزود: سرود‌ها و آوا‌های انقلابی در عین سادگی، اما به‌دلیل معنویت و نورانیت ماندگار بودند، بنابر این صدای زیبا زمانی ماندگار خواهد بود که معنویت و نورانیت داشته باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چنین جشنواره‌هایی ما را به چهار دهه پیش می‌برد، عنوان کرد: امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد اقدام بسیج هنرمندان که کارِ بر زمین مانده را برداشته نیز قابل تقدیر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نگاه انسدادی به موسیقی، ترانه و برنامه مفرح دارد، بیان کرد: چنین چیزی مطرح نیست، آمار‌ها نشان می‌دهد که پس از انقلاب موسیقی مورد توجه بوده‌است.

حسینی گفت: ما در قبل از انقلاب یک دانشکده موسیقی داشتیم، اما هم‌اکنون 20 دانشکده موسیقی فعال داریم، قبل از انقلاب 15 استریو صداگذاری و ضبط داشته‌ایم، اما این تعداد هم‌اکنون به 150 مرکز افزایش پیدا کرده‌است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مراکز تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی از 20 مرکز به 403 مرکز ارتقا پیدا کرد، هم‌چنین تعداد آموزشگاه موسیقی از 22 آموزشگاه به هزار و 426 مرکز افزایش پیدا کرده‌است.

حسینی افزود: قبل از انقلاب 90 درصد موسیقی ما وارداتی بود، یعنی موسیقی بی‌هویت داشتیم، فضا به شکلی بود که موسیقی غربی مانند سینما و تئاتر در حال سیطره بود، اما این موسیقی بی‌هویت پس از انقلاب به موسیقی هدفمند و متعالی تبدیل شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بخشی از هنرمندان متعهد پس از انقلاب وارد این عرصه شده و تغییر و تحول را ایجاد کردند، این به‌طور قطع می‌تواند برای دنیا نیز جاذبه داشته باشد.

وی بیان کرد: به موسیقی باید به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند توجه شود، درعین حالی که از همه ابزار‌های مدرن باید استفاده کرد، اما باید فکر واندیشه ما برگرفته از اندیشه اسلامی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان