ماهان شبکه ایرانیان

با بلندترین مجسمه‌های دنیا آشنا شوید

اغلب مجسمه‌های بلندی که در دنیا ساخته می شوند یادبود شخصی مهم یا رویدادی اجتماعی هستند. با ۱۰ عدد از بلندترین این شاهکارهای بی‌نظیر انسان آشنا شوید.

با بلندترین مجسمه‌های دنیا آشنا شوید

برخی از مجسمه‌های بلند سرتاسر دنیا آنقدر بلند هستند که به اصلی‌ترین جاذبه دیدنی کشورشان تبدیل شوند. با این مجسمه‌های باشکوه و عظیم آشنا شوید.

اغلب مجسمه‌های بلندی که در دنیا ساخته می شوند یادبود شخصی مهم یا رویدادی اجتماعی هستند. با 10 عدد از بلندترین این شاهکارهای بی‌نظیر انسان آشنا شوید.

10- بودای بزرگ در لینگ شان، چین، 88 متر

این مجسمه یکی از بلندترین مجسمه‌های بودا در چین است که در کوهستان لینگ شان ساخته شده است. این مجسمه عظیم 88 متری به طور کامل از برنز ساخته شده و وزن آن 700 تن است. این منطقه توریستی در زمینی به مساحت 74 هکتار واقع شده و شامل مکان‌های بودایی دیگری هم هست.

9- بودای بزرگ تایلند، تایلند، 92 متر

بودای بزرگ تایلند با قد 92 متری خود بلندترین مجسمه در این کشو است. کار ساخت و ساز این مجسمه در سال 1990 شروع شد و تا 2008 ادامه داشت. تمام مجسمه از سیمان ساخته شده و با نقاشی‌هایی طلایی پوشانده شده. این مجسمه بودا بر اساس اصول بودیسم ترواده ساخته شده است.

8- مجسمه بزرگ پیتر، روسیه، 98 متر

این مجسمه در یادبود امپراطور روسی، پیتر اول که برای 43 سال بر کشور حکومت کرد، ساخته شده. این مجسمه 98 متری در رودخانه موسکا و در شهر مسکو قرار دارد. مجسمه بزرگ پیتر توسط یک طراح گرجستانی طراحی شد و در ساخت آن از 600 تن استیل ضد زنگ و برنز استفاده شده. از این مجسمه در سال 1997 رونمایی شد.

7- سندای دایکانن، ژاپن، 100 متر

مجسمه سندای دایکانن با ارتفاع 100 متر در سندای ژاپن قرار دارد. این مجسمه بودای ژاپنی بودیساتوا است. این مجسمه بر نوک تپه‌ای در سندای قرار گرفته و از هر جایی از شهر می‌توان آن را دید. سندای دایکانن در دست راست خود یک جعبه جواهر نگه داشته تا آرزوها را تحقق بخشد و در دست چپش ظرف آبی است تا آب دانایی بریزد. بازدید کنندگان می‌توانند از طریق آسانسور به نوک مجسمه بروند و از آنجا نمایی از شهر داشته باشند.

6- امپراطور یان و هوانگ، چین، 106 متر

این مجسمه‌ها یادبودی برای امپراطورهای چین، یان و هوانگ، هستند. کار ساخت و ساز این مجسمه‌ها در سال 1987 شروع شد و اتمام آنها 20 سال به طول انجامید. این مجسمه‌‌های 106 متری در استان هنان چین قرار دارند. دولت برای ساخت این مجسمه‌ها 22٫5 میلیون دلار خرج کرد! چشم این مجسمه‌ها 3 متر عرض دارد و بینی آنها 6 متر ارتفاع دارد.

5- گوان یین دریای جنوبی سندای، چین، 108 متر

مجسمه گوان یین خدای بودایی رحم و دلسوزی در استان هنان چین قرار دارد. این مجسمه با ارتفاع 108 متری خود چهارمین مجسمه بلند دنیا است. این مجسمه سه صورت متفاوت دارد تا بیانگر برکتی از طرف همه الهه‌های جهان باشد.

اولین صورت به سمت داخل کشور است و دو صورت دیگر به سمت دریا هستند. ساخت و ساز این مجسمه بزرگ تقریبا 6 سال طول کشید.

4- مجسمه آشیکو دایبوتسو، ژاپن، 110 متر

آشیکو دایبوتسو به معنای “بودای بزرگ اشیکو” است که در شهرآشیکوی ژاپن قرار دارد. ارتفاع مجسمه، بدون در نظر گرفتن پایه بلند 10 متری آن، 110 متر است. این مجسمه بودا به کلی از برنز ساخته شده است. در میان مجسمه 4 سطح وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق آسانسور به نوک مجسمه برسند. در طبقه اول بازدید کنندگان می‌توانند به موسیقی زیبا گوش کنند، در طبقه دوم به طور کامل وقف مطالعات معنوی شده، طبقه سوم با 30000 مجسمه بودا پر شده و در بالای مجسمه هم بازدید کنندگان می‌توانند باغچه‌های زیبایی که اطراف مجسمه را فراگرفته اند ببینند.

3- لای کیون ستک‌یار، میانمار، 116 متر

سومین مجسمه بلند دنیا ارتفاعی 116 متری دارد و در مونیوا میانمار قرار گرفته است. کار ساخت و ساز لای کیون ستک‌یار در سال 1996 آغاز شد و در سال 2008 به پایان رسید. این مجسمه در واقع بر روی تخت پادشاهی 13٫5 متری نشسته است. در درون این مجسمه هم آسانسوری است که بازدید کنندگان را به بالای مجسمه می‌برد تا منظره‌ای عالی را مشاهده کنند. همچنین بازدید کنندگان می‌توانند بودای 89 متری خوابیده‌ای که در کنار لای کیون ستک‌یار قرار دارد را هم مشاهده کنند.

2- معبد بهار بودا، چین، 153 متر

این مجسمه دومین مجسمه بلند روی زمین است که با ارتفاع 153 متری خود در استان هنان چین واقع شده. ساخت این مجسمه در سال 1997 آغازشد و در سال 2008 پایان یافت. مجسمه بر روی تخت 20 متری پادشاهی از گیاه لوتوس، که از 1100 قطعه مس تشکیل شده، ایستاده است. برای ساخت معبد بهار بودا 55 میلیون دلار هزینه شده است.

1- مجسمه وحدت، هند، 182 متر

بلندترین مجسمه جهان، مجسمه وحدت، هیبت مرد آهنین هندی سردار والابای پاتل است. برای اینکه به سر مجسمه مرد آهنین برسید باید 4 مجسمه آزادی را روی هم بچینید! پروژه ساخت این مجسمه از اولین پروژه‌های دوست داشتنی نخست وزیر هند نارندرا مودی بود که با ارتفاع 182 متر بلندترین مجسمه دنیا شد. این مجسمه در نزدیکی شهر وادودارا ساخته شده است.

سردار والابای پاتل اولین معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه هند بعد از استقلال هند بود. برای ساخت مجسمه این مرد آهنین 200 میلیون دلار هزینه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان