در پاسخ به اقدامات ترامپ:

اروپا تعرفه فولاد ۲۵ درصدی علیه آمریکا را اجرا می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه اضافی از سوی دولت دونالد ترامپ بر روی فلزات وارداتی به ایالات متحده، محدودیت‌هایی را برای واردات فولاد اعمال کرده است.

در همین حال کمیسیون اروپا اعلام کرد که اقدامات حفاظتی بر روی 26 نوع فولاد تصویب شده و 25 درصد تعرفه واردات بر روی آنها بسته شده است. هدف از اقدامات حفاظتی، محافظت از جریان‌های تجارت بین‌الملل است و از اول فوریه اعمال خواهد شد.

پیش از این در ماه جولای سال 2018 میلادی، اتحادیه اروپا اقدامات حفاظتی بر روی واردات 23 نوع کالای فولادی وضع کرده بود که در چهارم فوریه سال 2019 میلادی منقضی می‌شود.

صادرکنندگان اصلی فولاد به اتحادیه اروپا کشورهای چین، هند، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و اوکراین هستند. همچنین از ماه مارس 2018 میلادی به بعد؛ همزمان با وضع تعرفه 25 درصدی بر روی واردات فولاد از سوی آمریکا و تعرفه 10 درصدی برروی آلومینیوم، حجم واردات به اتحادیه اروپا از سوی دیگر کشورها بطرز قابل توجهی افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، واشنگتن اقدامات تعرفه ای خود را علیه اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک در ماه ژوئن سال 2018 میلادی افزایش داد. انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا این اقدام حفاظتی اتحادیه اروپا را سیاست حمایتی نامیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان