«لوگو» یا «آرم» در واقع نوعی طرح ملموس برای نمایاندن یک کمپانی، کالا، خدمات یا مجموعه است که علاوه بر اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز نمایش می دهد. این علامت ها به صورت تصویری یا با قلم خاصی طراحی می گردند و الزامی برای خوانا بودنشان وجود ندارد.
در همین رابطه شاید برایتان جالب باشد اولین لوگوی شرکت ها و برندهای مشهور را دیده و آن را با آرم کنونی این کمپانی ها مقایسه کنید. به طور مثال، شرکتی همانند موزیلا که نامش از دو واژه گودزیلا و مرورگر اینترنی دیگری به نام NCSA Mosaic گرفته شده است، نخستین بار در سپتامبر 2002، نخستین نسخه غیررسمی نرم افزار خود را تحت نام «ققنوس» منتشر کرد. اما بعد نام آن را به «فایرفاکس» تغییر داده و در دسامبر 2003 به عنوان یک علامت تجاری در ایالات متحده آمریکا ثبت کرد.
نخستین لوگوی آن ها نیز به جای روباه، ققنوس بوده که در زیر می توانید مشاهده کنید. با روزیاتو همراه باشید.
موزیلا 2002
آی بی ام 1889
اپل 1976
کانن 1933
جنرال الکتریک 1892
مک دونالدز 1940
مایکروسافت 1975
شِل 1900
مزدا 1934
شبکه دیسکاوری 1985
کداک 1907
لگو 1935
Lays 1965
نینتندو 1889
بریتیش ایرویز 1973
نیسان
زیراکس 1948