«لوگو» یا «آرم» در واقع نوعی طرح ملموس برای نمایاندن یک کمپانی، کالا، خدمات یا مجموعه است که علاوه بر اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز نمایش می دهد. این علامت ها به صورت تصویری یا با قلم خاصی طراحی می گردند و الزامی برای خوانا بودنشان وجود ندارد.
در همین رابطه شاید برایتان جالب باشد اولین لوگوی شرکت ها و برندهای مشهور را دیده و آن را با آرم کنونی این کمپانی ها مقایسه کنید. به طور مثال، شرکتی همانند موزیلا که نامش از دو واژه گودزیلا و مرورگر اینترنی دیگری به نام NCSA Mosaic گرفته شده است، نخستین بار در سپتامبر 2002، نخستین نسخه غیررسمی نرم افزار خود را تحت نام «ققنوس» منتشر کرد. اما بعد نام آن را به «فایرفاکس» تغییر داده و در دسامبر 2003 به عنوان یک علامت تجاری در ایالات متحده آمریکا ثبت کرد.
نخستین لوگوی آن ها نیز به جای روباه، ققنوس بوده که در زیر می توانید مشاهده کنید. با روزیاتو همراه باشید.

موزیلا 2002

آی بی ام 1889

اپل 1976

کانن 1933

جنرال الکتریک 1892

مک دونالدز 1940

مایکروسافت 1975

شِل 1900

مزدا 1934

شبکه دیسکاوری 1985

کداک 1907

لگو 1935

Lays 1965

نینتندو 1889

بریتیش ایرویز 1973

نیسان

زیراکس 1948