لزوم شناخت و فهم متقابل زن و شوهر از وظایف زوجین

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در مراسم اختتامیه همایش منطقه‌ای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌های شمال غرب کشور: برگزاری این همایش‌ها و ارائه پژوهش و نظرات سازنده در جهت کاهش آسب‌های اجتماعی و بهره گیری از تجارب همه کارشناسان امر بسیار است .

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان ، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در مراسم اختتامیه همایش منطقه‌ای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌های شمال غرب کشورکه در سالن کنفرانس دادگستری استان زنجان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سوگواری صدیقه کبری (س) گفت:زندگی ساده، اما سرتا سر نور و معرفت حضرت زهرا (س) در مدت کوتاه با حضرت علی (ع) الگو و سرمشق بسیار ارزشمندی برای همه عالم بشریت است.
وی افزود:اگر ما در بیان، رفتار و امورات از انوار مقدسه الگو بگیریم زندگی‌ها دوام و برکت خواهد داشت.
رییس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه تمسک به سیره اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) شناخت و فهم متقابل زن و شوهر به وظایف زوجین در زندگی مشترک اساس و کانون خانواده‌ها را مستحکم خواهد کرد گفت: متأسفانه امروزه توجه به این امر در خانواده‌ها کم رنگ شده است.
رییس کل دادگستری استان زنجان در ادامه ضمن خیر مقدم به کلیه مدیران و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی استان‌های شمال غرب کشور خصوصا مدیر کل فرهنگی و اجتماعی از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد:برگزاری این همایش‌ها و ارائه پژوهش و نظرات سازنده در جهت کاهش آسب‌های اجتماعی و بهره گیری از تجارب همه کارشناسان امر بسیار است که ان شالله با استمرار این همایش‌ها شاهد اقدامات پیشگیرانه و آسیب شناسی ناهنجاری‌ها در کشور باشیم.
در ابتدای این همایش محمد تقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان کشور گفت: توجه و اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در بحث پیشگیری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در استان زنجان بصورت کاربردی و نتیجه محور برگزار می‌شود که در این راستان 45 برنامه در استان زنجان تدوین شده که بخشی اجرا و بخش باقی مانده بر اساس جدول زمانبندی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با ورود در حوزه‌های مختلف اعم از جرایم ناشی از خشونت، اعتیاد، طلاق و تصادفات با کار‌های کارشناسی و بهره گیری از تجارب سایر حوزه‌ها توانسته توفیقات و نتایج خوبی کسب نماید و در این راستا بنده معتقدم بایستی از برنامه‌ها و تجارب سایر استان‌ها استفاه کرد.
فتحی در ادامه بومی سازی برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در هر استان را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: مسائل و آسیب‌ها در هر استان شرایط و نسخه خاص خودش را دارد که با این کار قدم‌های موثر و نتیجه بخش برداشته خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان بر کیفی سازی برنامه‌های معاونت اجتماعی تأکید کرد و افزود:اگر بازخورد برنامه‌ها در جامعه مثبت و در راستای سیاست‌های این معاونت باشد نشان از اثر گذاری برنامه‌ها در جامعه هدف است.
این مقام مسئول مطالبه گری در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی را از رویکرد این معاونت بیان کرد و ادامه داد:از اول بهمن ماه کلیه پرونده‌های مربوط به طلاق به سامانه تصمیم در سازمان بهزیستی جهت مشاوره و کار کارشناسی به زوجین ارجاع خواهد شد که پس از غربالگری اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است اولین همایش منطقه‌ای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌های شمال‌غرب کشور به مدت یک روز به میزبانی دادگستری کل استان زنجان برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر