نزاع‌ خونبار‌ مسلحانه بر‌ سر‌ مهریه!

روزنامه خراسان: این حادثه خونبار که ریشه در اختلافات و درگیری خانوادگی بین یک زوج میان سال دارد و از مدتی قبل به دلیل اختلاف بر سر مهریه برای طلاق شدت گرفته بود در شب هجدهم دی ماه به نزاعی دسته جمعی و مسلحانه بین بستگان این زوج کشید. این حادثه وحشتناک که موجی از ترس را در روستای «کنار گوشه» مشهد به راه انداخت از آن جا آغاز شد که بنا به ادعا‌ها فردی به نام «ع- ن» از سوی طرف‌های مقابل مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد که این ماجرا با تماس‌های اطرافیان با یکدیگر و همچنین بستگان هر دو زوج در کوچه‌های روستا رنگ خون می‌گیرد.


گزارش خراسان حاکی است، در پی وقوع نزاع حدود 20 زن و مرد درحالی که برخی از آنان سلاح‌های کلاشینکف، کلت کمری، وینچستر و بعضی دیگر قمه و شمشیر در دست می‌فشردند به جان یکدیگر افتادند و با شلیک‌های متعدد هر بار فردی خون آلود نقش بر زمین می‌شد که در این میان خودرو‌هایی نیز تخریب شدند. به دنبال این حادثه مسلحانه خونبار، بلافاصله نیرو‌های پاسگاه انتظامی هلالی مشهد برای بررسی موضوع و پایان دادن به نزاع خونین وارد روستای «کنار گوشه» شدند، اما شدت نزاع به حدی بود که هیچ کس به حضور نیرو‌های انتظامی توجه نمی‌کرد. در نهایت ماموران با شلیک تیر‌های هوایی موفق شدند به این نزاع وحشتناک پایان بدهند.

نزاع‌ خونبار‌ مسلحانه بر‌ سر‌ مهریه! +عکس


مجروحان این حادثه که برخی از آنان وضعیت وخیمی داشتند به مراکز درمانی انتقال یافتند و برخی از عوامل نزاع نیز دستگیر شدند.


معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده نزاع خونبار و در گفت: وگویی اختصاصی با روزنامه خراسان گفت: در پی گزارش نزاع مسلحانه به دستگاه قضایی، بلافاصله دستورات قاطعی برای شناسایی و دستگیری عاملان این نزاع صادر شد چرا که رویه دستگاه قضا، برخورد جدی و قاطعانه با مخلان نظم و امنیت است. حجت الاسلام والمسلمین قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه با حضور مقتدرانه پلیس و حتی شلیک تیر هوایی برای خاتمه دادن به نزاع مسلحانه، برخی از متهمان دستگیر شدند و تعدادی از پوکه انواع سلاح‌ها در محل درگیری کشف شد، اما با توجه به اهمیت و حساسیت این گونه جرایم که در ردیف جرایم خاص قرار می‌گیرند، پرونده به شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و قاضی محمدرضا دشتبان رسیدگی به ماجرای نزاع مسلحانه را پذیرفت.


این مقام قضایی با اشاره به مجروح شدن چندین نفر از عوامل حاضر در صحنه نزاع خونین و کشف سلاح‌های جنگی خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که هنوز هم عده‌ای از افراد به جای مراجعه به قانون، با خیال قدرت نمایی و قداره بندی، دست به جرایم مسلحانه‌ای می‌زنند که موجب ایجاد رعب و وحشت و احساس ناامنی در جامعه می‌شود. قاضی سیدجواد حسینی تصریح کرد: برخی از متهمان دستگیر شده، قبلا نیز در نزاع‌های وحشتناک شرکت داشته اند که بررسی‌ها در این باره ادامه دارد و سوابق بعضی از آن‌ها در شعبه 408 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد نیز از این ماجرا حکایت می‌کند.


معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد که سابقه رسیدگی به جرایم ویژه جنایی را نیز در پرونده قضایی خود دارد با تاکید بر این که اجازه عرض اندام به مخلان نظم وآسایش عمومی را نخواهیم داد، اضافه کرد: با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی دشتبان، ادامه رسیدگی به پرونده مذکور در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفت و بدین ترتیب با راهنمایی‌های قضایی، دیگر عوامل مرتبط با این پرونده حساس، در چندین عملیات هماهنگ و گسترده دستگیر شدند که تعداد زیادی از آنان با صدور قرار‌های قانونی از سوی بازپرس با تجربه شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب روانه زندان شدند، اما هنوز بازجویی‌های تخصصی و جلسات رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.


این مقام قضایی با اشاره به تخریب برخی خودرو‌ها در جریان درگیری مسلحانه نیز تاکید کرد: انگیزه عاملان نزاع اگرچه به موضوعات و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و مهریه باز می‌گردد، اما نزاع با چوب و چماق و انواع سلاح‌های سرد و گرم که در آن تعداد زیادی زن و مرد حضور داشتند برای مردم پذیرفتنی نیست و موجب سلب آسایش و رفاه عمومی می‌شود. به همین دلیل نیز قاضی پرونده با سرعت و دقت خاصی رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار دارد و به اتهام همه عوامل این نزاع خونبار رسیدگی خواهد شد. وی اتهام افراد دستگیر شده را هم اکنون و طبق نظر بازپرس پرونده، شرکت در نزاع دسته جمعی مسلحانه منجر به ایراد جرح عمدی، نگهداری غیرمجاز سلاح گرم و ... ذکر کرد و افزود: در جریان تحقیقات این احتمال وجود دارد که قاضی دشتبان، اتهامات دیگری را نیز در صورت وجود دلایل و مدارک مستند به متهمان تفهیم کند به همین دلیل بررسی‌های بیشتر درباره چگونگی این حادثه تاسف بار همچنان ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان