شما مشمول سبد کالای دولت هستید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت:برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوار‌ها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود:بسته‌های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان‌ها هستند تعلق خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالا‌های مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت:برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ 200 هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر 3 میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود:قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر 3 میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد:بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ... که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود:بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه‌ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

واریز 200 هزار تومان به حساب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در قالب بسته حمایتی دولت

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز 200 هزار تومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه 21 آبان ماه به صورت مرحله‌ای آغاز شده است.

هشدار وزارت رفاه در مورد پیامک سبد حمایتی

روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به دنبال آغاز طرح حمایت از اقشار کم درآمد جامعه که مطابق تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره 102568/ت 55855 ه. مورخ 97/08/05؛ در حال اجراست اخیرا شاهد ارسال برخی پیامک‌ها به مردم هستیم.

بر این اساس ضمن تاکید بر اینکه هرگونه اطلاع رسانی در خصوص این طرح منحصرا توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد از همه شهروندان درخواست داریم به پیامک‌های فاقد اعتبار پاسخ ندهند و شماره کارت و رمز دوم خود را در پاسخ به هیچ پیامکی در خصوص این طرح اعلام نکنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برخی سامانه‌های پیامکی اعلام شده از جمله 5000499 هیچ ارتباطی به این طرح حمایتی دولت از اقشارکم درآمد ندارد درخواست دارد هرگونه اطلاع رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامک VEZART-REFAH دنبال کنند.

هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا، گفت:هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندار د. و اگر شهروندان شماره حساب یا رمز خود را در اختیار سامانه‌های پیامکی قرار داده اند سریعا نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنند.

سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت:هموطنان درخصوص دریافت بسته حمایتی دقت لازم را داشته باشند چرا که احتمال دارد مجرمان از فضای بوجود آمده سوء استفاده کنند و بخواهند با ترفند‌های مختلف اطلاعات حریم خصوصی بانکی را به سرقت ببرند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا به هماهنگی‌های لازم با روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و تصریح کرد:هیچگونه ثبت نامی برای دریافت بسته حمایتی از طریق سرویس‌های پیامکی مجاز نبوده و اصلا هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد.

وی گفت:اگر شهروندان اطلاعات خود اعم از شماره حساب یا رمز خود را در اختیار سامانه‌هایی قرار داده اند لازم است هرچه سریعتر به بانک‌های عامل خود مراجعه کرده و نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.

این مقام ارشد پلیس فتا اعلام کرد:شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه ثبت و دریافت بسته حمایتی به وب سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس WWW.MCLS.GOV.Ir مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان