اعلام هزینه ساخت ماهواره پیام در ایران

وزیر ارتباطات ایران، ساخت ماهواره پیام را یک سرمایه ملی دانست و مبلغ انرا اعلام نمود.

اعلام هزینه ساخت ماهواره پیام در ایران

 

به گزارش اسپوتنبک به نقل از افکار نیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه ساخت ماهواره پیام را اعلام کرد. 
وزیر ارتباطات ایران گفت: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود 1.2 میلیون یورو بوده است. این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است. به خاطر دارید اجرای بخشی از دولت الکترونیکی چه میزان از هزینه‌های کشور و بریز و بپاش‌ها را جمع می‌کرد؟
ایشان در پایان تصریح کرد که داشتن ماهواره سنجشی نیز به همان میزان بهره‌وری منابع آب و کشاورزی ما را بهبود خواهد بخشید. 
پیش از این در خبرها امده بود که ایران روز سه‌شنبه 25 دی‌ماه اقدام به پرتاب یک ماهواره بومی کرد که «محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در توئیترش خبر داد قرار دادن آن در مدار زمین ناکام مانده است.
در این راستا، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چند روز پیش به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و آن را «سرپیچی از قطعنامه 2231 شورای امنیت» توصیف کرد.
وی در توئیتر نوشت: «حکومت ایران با سرپیچی از قطعنامه 2231 شورای امنیت و جامعه بین‌المللی امروز یک وسیله پرتاب فضایی شلیک کرد. این پرتاب، یکبار دیگر نشان می‌دهد که ایران به دنبال توانمندی‌های موشکی‌ ارتقاء یافته‌ای است که اروپا و خاورمیانه را تهدید می‌کند.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان