پنتاگون:

هند متحد دفاع موشکی آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه می‌شود

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی با بررسی دفاع موشکی سال ۲۰۱۹اعلام کرد واشنگتن در نظر دارد همکاری های دفاع موشکی خود را با هند به عنوان متحد دفاع موشکی این کشور در آسیا -اقیانوسیه افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه ایندیا، این اقدام در راستای بخشی از سیاست‌های واشنگتن برای تقویت جایگاه حوزه دفاع موشکی هند و معرفی این کشور به‌عنوان متحد اصلی آمریکا در استراتژی اقیانوس هند است.

مقامات دهلی نو و واشنگتن نیز تاکنون چندین دیدار دوجانبه برای انتخاب چندین ایالت جنوبی هند به‌منظور استقرار موشک‌های بالستیک و کروز انجام داده اند.این گفت و گوها در حالی انجام شده که هند و روسیه در چند ماه گذشته قرارداد خرید موشک‌های اس 400 به امضا رسانده‌اند.

در گزارش 108 صفحه‌ای پنتاگون در مورد اتحاد واشنگتن در منطقه آسیا اقیانوسیه و تمرکز آمریکا بر حفظ دیپلماسی با کشورهای ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تأکید شده است

در این گزارش روابط امنیتی میان آمریکا با هند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
در سال 2018 آمریکا مجوز تجارت استراتژیک را به هند اعطا کرد و هر دو طرف موافقت نامه سازگاری و امنیت ارتباطات را به امضا رساندند.

هند نخستین کشور در منطقه آسیای جنوبی و سومین کشور در آسیا بعد از ژاپن، کره جنوبی است که به مجوز تجارت استراتژیک مجهز شده است.

در گزارش پنتاگون همچنین به نقش چین نیز اشاره شده و دولت پکن در این گزارش به‌عنوان کشوری که خواهان جایگزین شدن آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه است معرفی می‌شود و بخشی از توسعه صنعت دفاع موشکی آمریکا و هند نیز در مورد نگرانی واشنگتن از تحرکات موشکی نظامی چین توصیف شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان