بلیت‌ جشنواره فیلم فجر یک میلیون تومان!

خبرگزاری تسنیم: بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر امروز در ساعت‌های آغازین روز یکشنبه سی‌ام دی‌ماه کار خود را آغاز کرد. در حالی که اعلام شده بود صدهزار بلیت در ساعت اول پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره سی‌وهفتم به فروش رسیده، به نظر می‌رسد دلال‌ها در خرید این بلیت‌ها فعال بوده‌اند. چرا که تعداد زیادی آگهی فروش بلیت‌های جشنواره فجر با قیمتی که گاهاً سه برابر قیمت اصلی است روی سایت "دیوار" قرار گرفته و بازار سیاه این بلیت‌ها زودتر از انتظار شکل گرفته است. البته امسال قرار بود مکانیزه و الکترونیکی شود که جلوی این سوء استفاده‌ها به صورت یک فرآیند تنظیم‌شده گرفته شود.

در پیش‌فروش بلیت‌های ورزشگاه‌های ورزشی و فوتبال‌ها یک فرآیند منظم‌تری حاکم شده، اما هنوز خبری از حاکم‌شدن این فرآیند و سیستماتیک شدن بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، نیست. این شرایط به مراتب فضای سوء استفاده برخی را فراهم کرده که هر ساله در این ایام، با چندین نام اقدام به خرید چندین سری بلیت در جشنواره فیلم فجر می‌کنند. با فضای فرهنگی و سینما بیگانه هستند و برایشان بهره مالی صرف اهمیت دارد. البته این اتفاق فقط به ایام جشنواره و فیلم‌های جشنواره برنمی‌گردد و در سال‌های قبل کارت‌های دعوت افتتاحیه و اختتامیه هم به رقم‌های گزافی به فروش رسیده است. انگار یک کمیته نظارت حرفه‌ای و تخصصی بالای سر کار نیست که روند اجرایی جشنواره فیلم فجر را به خوبی تحت نظر بگیرد تا این‌چنین بلبشو‌ها و اتفاقات نامنسجم در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر نیفتد.

بلیت‌ جشنواره فیلم فجر یک میلیون تومان! +عکس

 

عزت‌الله علیزاده معاون اجرایی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر درباره شروع این دلالی‌ها و بازار سیاه بلیت‌های جشنواره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: ما در قبال خرید چندین سری بلیت توسط مردم، هیچ مسئولیتی نداریم، چون وظیفه ما فروش بلیت‌هاست، اما اینکه سایت‌هایی از این فرصت سوء استفاده کرده‌اند و در "دیوار" و دیگر سایت‌ها با قیمت‌های غیرمنطقی، بلیت جشنواره را عرضه کرده‌اند قاعدتاً فروش‌ها غیررسمی است. ما در این راستا مسئولیت داریم و وارد عمل شده‌ایم که تا روز تحویل بلیت‌ها، جلوی این سوء استفاده، گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌ها را امسال تغییر ندادیم و مطابق سال قبل عمل کرده‌ایم، افزود: مردم باید بدانند که یکسری از این بلیت‌ها، آدرس‌ها و حتی هویت‌ها، قلابی است و فقط به سامانه خود جشنواره فجر مراجعه کنند. سایت "دیوار" یک چنین کاری انجام داده و به متصدیان این سایت تذکر جدی داده می‌شود. پیگیری می‌کنیم تا هویت گردانندگان بازار سیاه مشخص شود؛ چون بلیت‌ها را روز‌های پنجم و ششم توزیع می‌کنیم جلوی این بازار سیاه هرچه زودتر گرفته شود. بار‌ها در مصاحبه‌ها و گزارش‌هایمان به مردم توصیه کرده‌ایم از طریق سایت‌های رسمی و سامانه جشنواره فجر، خرید‌های خودشان را انجام دهند.

علیزاده در پاسخ به این سوال که دبیر جشنواره فیلم فجر گفته‌اند تنها جایی که از جشنواره پول می‌گیرد، پردیس ملت است و گویا "برج میلاد" و "ایران مال" حتی امتیاز هم می‌دادند، ولی جشنواره میزبانی‌شان را نپذیرفته، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم ما موقعیت جغرافیایی این سالن‌ها بوده که "ایران‌مال" و "برج‌میلاد" نسبت به مکان رسانه‌های ما دورتر بودند و حتماً زمان و تسهیل در تردد رسانه‌ها و هنرمندان برایمان اهمیت داشت. چون رسانه‌ها عمدتاً در مرکز شهر فعالیت دارند و به این دلیل، پردیس ملت برای رسانه‌ها انتخاب شد. برج میلاد هم به عنوان یک سالن برای کنسرت و کار‌های دیگر، کاربردی است، اما امکانات فنی یک سالن سینمایی را ندارد. "ایران‌مال" شرایط بهتر و استانداردی را در زمینه اکران فیلم‌هایی دارد و به عنوان مجموعه‌ای وارد چرخه اکران‌های مردمی جشنواره فیلم فجر هم شده است. سال قبل "باغ کتاب" را برای هنرمندان و صاحبان آثار درنظر گرفتیم و امسال به جهت تجربه مناسب میزبانی در ایام جشنواره جهانی فیلم فجر به جمع‌بندی رسیدیم این اتفاق در "چارسو" بیفتد.

او در پاسخ به این سوال که کارت رسانه‌ها از چه روزی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: کارت رسانه‌ها همزمان با نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره فیلم فجر توزیع خواهد شد و از طریق روابط عمومی زمان تحویل کارت‌ها، اعلام می‌شود. زمان تحویل هنوز قطعی نشده، ولی احتمالاً در روز‌های ششم و هفتم بهمن‌ماه این اتفاق می‌افتد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان