واکنش سلیمی نمین درباره جنجالسازی سخنان موسوی خوئینی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: واکنش‌ها به نظر متفاوت موسوی خویئینی‌ها درباره هاشمی‌رفسنجانی نشان داد مدعیان آزادی تحمل ندارند و دیکتاتور منشانه برخورد می‌کنند.

عباس سلیمی‌نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و واکنش‌ها به آن گفت: آنچه در این ماجرا قابل تأمل است این است که جریان حامی لیبرال دموکراسی به این میزان دیکتاتورمنشانه در قبال هر سخن مخالفی عمل می‌کند.

وی ادامه داد:‌ممکن است برخی حرف‌های آقای موسوی‌خوئینی‌ها درست یا غلط باشد، اما اینکه مدعیان آزادی بیان، این چنین به آن هجمه می‌آورند قابل تاسف است و چهره زشتی را از شعار‌های آن‌ها نمایش می‌دهد و نشان می‌دهد که لیبرال مسلک‌های ما همانند خود نظام سرمایه‌داری هر کسی را که با آن‌ها سرشاخ شود منکوب می‌کنند، درست مثل آن چیزی که امروز در فرانسه شاهدیم.

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه روزنامه سازندگی که از طرفداران سرمایه‌داری در کشور است انواع اقسام اهانت‌ها را به موسوی خوئینی‌ها به علت صحبت‌هایش در مورد هاشمی رفسنجانی انجام داد، گفت: مثلا آقای مرعشی در واکنش به این بخش از صحبت‌های موسوی‌خوئینی‌ها که می‌گوید هاشمی به قانون اعتقاد نداشت، پاسخ می‌دهد خود او (موسوی‌خوئینی‌ها) با اشغال سفارت آمریکا علیه قانون عمل کرد؛ در حالی که اشغال سفارت آمریکا اصلا ربطی به آقای موسوی‌خوئینی‌ها ندارد، چرا که ناشی از حرکت دانشجویان و یک خواست عمومی بود و اگر مردم پشتیبان آن نبودند اشغال سفارت رخ نمی‌داد بنابراین فتح لانه جاسوسی اصلاً ارتباطی به آقای موسوی‌خوئینی‌ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این گونه واکنش‌ها درباره یک اظهار نظر متفاوت درباره آقای هاشمی‌رفسنجانی نشان می‌دهد که مدعیان دموکراسی در ایران اصلا تحمل لازم را در مسائل سیاسی ندارند؛ آن‌ها این همه یکجانبه در رسانه‌ها و تریبون‌ها از آقای هاشمی رفسنجانی تجلیل می‌کنند، اما وقتی یک نفر حرف متفاوتی درباره او می‌زند تصمیم می‌گیرند به گونه‌ای او را تنبیه کنند که کسی جرات نکند علیه شخصیت‌ها و ایده‌هایشان حرف بزند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: طرفداران آزادی و دموکراسی غربی در ایران در ماجرای انتشار سخنان اخیر آقای موسوی‌خوئینی‌ها درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کم‌تحمل و دیکتاتورند و به حرف‌های متنوع اعتقاد ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بعضی سخنان موسوی‌خوئینی‌ها درباره هاشمی رفسنجانی صحیح است، اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی از موضع بالا به قانون نگاه می‌کرد و تصور می‌کرد که قانون زائیده فکر اوست. و، چون فکر در طول زمان رشد می‌کند و جلو می‌رود نباید خود را مجبور به تبعیت از قانونی بداند که یک زمان زائیده همین فکر بوده است و این اصل را کاملا در عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی مشاهده می‌کنیم.

سلیمی‌نمین با تصریح بر اینکه هاشمی به چرخش واقعی قدرت معتقد نبود، گفت: تلاش آیت‌الله برای حذف جریانات به درستی از سوی آقای موسوی‌خوئینی‌ها مطرح شده است؛ چرا که آقای هاشمی چه درباره جریانات درون و چه برون انقلاب به گونه‌ای طراحی می‌کرد که همه را وادار به تبعیت از خود کند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: آقای هاشمی‌رفسنجانی چنان برای جریان چپ آن زمان هزینه‌سازی کرد که در نهایت آن‌ها را وادار کرد که موقعیت او را به عنوان پدرسالار به رسمیت بشناسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان