هیوندا آیونیک هیبرید ۲۰۱۹ با طراحی و تکنولوژی جدید!

مدل آیونیک کمپانی هیوندا تنها چند سال است که بازار عرضه شده و پس از فروش جهانی ۶۰٫۰۰۰ دستگاه از این خودرو در مدت زمانی کوتاه این خودروساز کره‌ای به منظور حفظ روند رو به رشد فروش این سدان برقی شده آن را با طراحی براق‌تر و تکنولوژی جدید به روز کرده است

هیوندا آیونیک هیبرید 2019 با طراحی و تکنولوژی جدید!

مدل آیونیک کمپانی هیوندا تنها چند سال است که بازار عرضه شده و پس از فروش جهانی 60٫000 دستگاه از این خودرو در مدت زمانی کوتاه این خودروساز کره‌ای به منظور حفظ روند رو به رشد فروش این سدان برقی شده آن را با طراحی براق‌تر و تکنولوژی جدید به روز کرده است. مدل جدید هیوندا آیونیک هیبرید در فضای خارجی خود علاوه بر برخورداری از پنجره‌ی مشبک شبکه‌‌‌ای آبشاری که به نماد این برند مشهور است، از طراحی جدید در سپر جلو و عقب نیز بهره می‌برد که ظرافت بیشتری را به این خودرو می‌بخشد.

همچنین به منظور بهبود زیبایی و ایمنی، آپشن چراغ‌های LED جلو و عقب این خودرو نیز مجدداً طراحی شده‌اند. به علاوه سه رنگ بدنه‌ی Fluidic Metal، Electric Shadow، و Liquid Sand نیز به آپشن‌های رنگ این خودرو اضافه شده‌ که گزینه‌های موجود رنگ بدنه را مجموعاً به هشت رنگ می‌رساند.

در داخل، اتاق این خودرو با امکانات رفاهی از جمله یک صفحه نمایش 10٫25 آپشنی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز شده که به گفته‌ی هیوندا اولین نمونه در کلاس این خودرو به شمار می‌رود.

این صفحه نمایش انواع مختلفی از اطلاعات را در اختیار مالکین خود قرار داده و علاوه بر برخورداری از قابلیت تشخیص صدا به عنوان بخشی از سرویس‌های از راه دور Bluelink، از قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی و همچنین سرویس‌های هیوندا لایو نیز بهره می‌برد. همچنین پنل کنترل که در پایین صفحه نمایش واقع شده و به منظور کنترل آب و هوا و سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز مجدداً طراحی شده و دارای ظاهری صیقلی و براق می‌باشد.

تمامی ورژن‌های مدل به روز شده‌ی آیونیک به صورت پیش فرض به پکیج تکنولوژی همه جانبه‌ی SmartSense کمپانی هیوندا مجهز شده‌اند که شامل تجهیزاتی از قبیل سیستم کمک به اجتناب از برخورد، سیستم کمکی حفظ خودرو در مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی توجه راننده می‌باشد.

مدل جدید آیونیک همچنین به اولین “حالت رانندگی منطقه سبز” در دنیا نیز مجهز است که در نواحی مقرر شده حدود رانندگی خودرو را به صورت خودکار تغییر می‌دهد تا تنها به وسیله‌ی نیروی برق عمل کند. هیوندا آیونیک 2019 که در آن نشانه‌هایی از همتای خود یعنی مدل شاسی بلند هیوندا کونا نیز به چشم می‌خورد، از قابلیت رانندگی تک پدال و یک سیستم ترمز بازسازی کننده‌ی هوشمند نیز بهره می‌برد که شباهت‌هایی به سیستم e-Pedal کمپانی نیسان دارد.

مشابه مدل کونا، در هیوندا آیونیک نیز شاهد وجود حالت Utility که امکان استفاده از قابلیت‌های موجود در داخل خودرو حتی در صورت خاموش بودن خودرو را فراهم می‌کند و حالت Eco+ که به منظور افزایش انرژی باقی مانده در حین موقعیت‌های اضطراری مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، هستیم.

در رابطه با به روز رسانی مکانیزم تولید و انتقال قدرت این خودرو صحبتی به میان نیامده و بنابراین تصور می‌کنیم که هیوندا آیونیک 2019 همچنان از یک موتور 1٫6 لیتری چهار سیلندر 105 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی با توان تولید 60 اسب بخار قدرت برخوردار خواهد بود. علاوه بر این به زودی شاهد رونمایی از نسخه‌ی به روز شده‌ی آیونیک تمام برقی نیز خواهیم بود که انتظار می‌رود از شعاع رانندگی برقی نسبتاً طولانی‌تری بهره مند باشد.

به گفته‌ی کمپانی هیوندا مدل آیونیک هیبرید 2019 در نیمه‌ی دوم سال جاری وارد بازار اروپا خواهد شد اما تاریخ عرضه‌ی این خودرو به بازار خودرو آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان