ایران - عمان با حضور سرمربی نام آشنای هلندی؛

ملاقات کی روش با کابوس قلعه نویی پس از ۱۲ سال

تیم ملی فوتبال کشورمان در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا باید با عمانی دیدار کند که سرمربی اش در سال ۲۰۰۷ زخم عمیقی به فوتبال کشورمان زد.

سرویس ورزش مشرق - حریف تیم ملی فوتبال کشورمان در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های 2019 آسیا عمان است که با هدایت مربی هلندی نام آشنایش می‌تواند بار دیگر خاطرات تلخ جام ملت‌های چهاردهم در سال 2007 را زنده کند.

" پیم فربیک" هلندی در آن دوره از مسابقات در دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2007 آسیا با کره جنوبی به مصاف تیم ملی ما به سرمربیگری امیر قلعه نویی رفت. دیداری که در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم بدون گل پایان یافت و در ضربات پنالتی مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی ضربات پنالتی شان را از دست دادند و تنها غلامرضا عنایتی و فریدون زندی موفق به گلزنی برای ما شدند تا در نهایت با نتیجه 2-4 شکست خورده و کابوس حذف از دور یک چهارم برای امیر قلعه نویی ساخته شد.

حالا کی روش پس از 12 سال بار دیگر در یکی از مراحل حذفی با تیمی روبرو می‌شود که پیم فربیک روی نیمکتش نشسته و تجربه کنار زدن تیم ملی کشور ایران را در کارنامه اش دارد. در همان سال فربیک با کره جنوبی به عنوان سومی مسابقات جام ملت‌های آسیا هم دست یافت.

بیشتر بخوانید:

حریف ایران در یک هشتم نهایی مشخص شد +نمودار و برنامه بازی‌ها

فربیک از دو سال پیش هدایت تیم عمان را در دست گرفته است. او پیش از این به همراه افشین قطبی دستیار دیک ادووکات هلندی در کره بوده و سرمربیگری استرالیا، کره جنوبی و تیم زیر 23 سال مراکش را هم در کارنامه دارد. علاوه بر سومی جام ملت‌های آسیا در سال 2007، در سال 2010 هم موفق شد همراه تیم استرالیا راهی جام جهانی آفریقای جنوبی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان