ترامپ رکورد دروغ را شکست!

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از واشنگتن پست، داده‌های آماری پایگاه «فکت چکرز» نشان داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مدت دو سالی که وارد کاخ سفید شده است 8158 ادعای دروغین مطرح کرده که حدود 6000 مورد از این ادعا‌ها در سال دوم ریاست جمهوری او بیان شده است!

بر اساس داده‌های فکت چکرز، رئیس جمهور آمریکا در سال نخست ریاست جمهوری اش روزانه 5.9 دروغ یا ادعای دروغین به زبان آورده بود. این درحالیست که در سال دوم ریاست جمهوری این رقم به روزانه 16.5 دروغ افزایش یافت. یعنی در واقع ادعا‌های دروغین ترامپ در سال دوم ریاست جمهوری اش حدودا سه برابر شده است.

دونالد ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش هم 492 ادعای دروغین به زبان آورده بود. اما تعداد ادعا‌های دروغین او در سه هفته نخست سال 2019 از این رقم فراتر رفت! جای تعجب ندارد که بیشترین دروغ‌های ترامپ مربوط به «مهاجران» است. وی 1433 ادعای دروغین درباره مهاجران به زبان آورده است. به عنوان مثال ترامپ در آخرین روز از سال 2018 میلادی اعلام کرده بود که هروئین هر هفته 300 آمریکایی را به کام مرگ می‌کشد که 90 درصد آن هم از مرز جنوبی کشور قاچاق می‌شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش «اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا»، مقدار کمی از این مواد مخدر از طریق مرز‌ها به داخل کشور قاچاق می‌شوند.

دونالد ترامپ در مدت این دو سال 1433 ادعای دروغین درباره مهاجران، 900 ادعای دروغین درباره سیاست خارجه، 854 ادعای دروغین درباره تجارت، 790 ادعای دروغین درباره اقتصاد و 755 مورد ادعای دروغین درباره مشاغل بیان کرده است.

بر اساس داده‌های فکت چکرز، دونالد ترامپ فقط در 82 روز از این دو سال هیچ ادعای دروغینی به زبان نیاورده است و این روز‌ها در واقع همان روز‌هایی بوده که ترامپ مشغول بازی گلف بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان