مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد:

ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و موظفین این صندوق از اول بهمن ماه به مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رفاهی در قالب وام ضروری بازنشستگان پیرو تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود معیشت بازنشستگان و ارایه خدمات رفاهی و از جمله سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید و به تبع آن صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: امسال پرداخت وام ضروری به مبلغ 5 میلیون تومان برای 400 هزار نفر از بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد، که مرحله نخست ثبت نام اینترنتی آن در شهریور امسال به مدت یک ماه انجام و حدود 200 هزار نفر از بازنشستگان و موظفین، ثبت نام و واجد شرایط دریافت وام شدند.

وی افزود: مرحله نخست پرداخت وام 5 میلیون تومانی بازنشستگان و موظفین صندوق از مهرماه امسال آغاز شد که این مبلغ هر ماه به حساب واجدین شرایط و براساس نوبت بندی انجام شده با اولویت «کمترین مجموع وام دریافتی» و «کمترین حقوق دریافتی» و با توجه به سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، پرداخت شده که تاکنون چهار مرحله آن برای 130 هزار نفر اجرایی شده است و قرار است تا فروردین ماه سال آینده تمامی واجدین شرایط مرحله نخست، وام خود را دریافت کنند.

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به 200 هزار فقره تسهیلات باقیمانده، ثبت نام مرحله دوم از اول بهمن ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود که در پایان فرآیند ثبت نام، در صورتیکه تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده نباشد، پرداخت‌های مرحله دوم پس از تکمیل مرحله نخست و احتمالا از فروردین ماه 98 آغاز و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: در صورتیکه تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل باشد، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، میزان حقوق، بهره مندی از سایر تسهیلات و ... مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و براساس میزان اعتبار تخصیصی، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه اعلام می‌شود.

تقی زاده با اشاره به برخی شرایط ثبت نام مرحله دوم اظهار داشت: متقاضیانی که در سال 97 از وام ضروری 5 میلیون تومانی استفاده کرده باشندیا در مراحل پرداخت وام قرار دارند مجاز به ثبت نام نخواهند بود، همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یکسال گذشته باشد یا وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند یا متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان برای ثبت نام وام با مراجعه به سایت صندوق به نشانی cspf.ir حتما شرایط و ضوابط اعلام شده را مطالعه و با آگاهی کامل ثبت نام کنند، تصریح کرد: بازپرداخت وام 5 میلیون تومانی در 36 قسط انجام می‌شود که از حساب شخص بازنشسته و موظف دریافت کننده وام به صورت ماهانه کسر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان