جزئیات انتقال بیمه شخص ثالث از خودرو به راننده

خبرگزاری میزان: رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت:آیین نامه ماده 18 بیمه شخص ثالث از حدود شش ماه پیش آغاز شده و محاسبه حق بیمه پایه مبنی بر فاکتور‌های راننده محوری انجام می‌شود.
سرهنگ محمد ترحمی اظهار داشت:آیین نامه ماده 18 بیمه شخص ثالث از شش ماه پیش اجرایی شده است و طبق آن اگر راننده‌ای نمره منفی داشته باشد به ازای هر نمره منفی و حداکثر تا 30 نمره منفی به مبلغ حق پایه بیمه اش اضافه می‌شود. یعنی اگر یک نفر 30 نمره منفی داشته باشد 30 درصد به حق بیمه او اضافه خواهد شد و با یک سوم بیشتر مبلغ حق بیمه پایه را پرداخت خواهد کرد.

ترحمی افزود:اگر فردی جزو راننده‌های پرحادثه و پرتصادف باشد و همچنین نمره منفی نیز داشته باشد به ازای هرتخلف حادثه ساز نیم تا سه درصد به حق بیمه پایه او اضافه می‌شود.

تاثیر جریمه‌ها در افزایش حق بیمه شخص ثالث

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا ادامه داد:قبلا به هیچ کدام از این آیتم‌ها توجهی نمی‌شد، اما امروزه حتی به جریمه‌ها ونمره‌های راننده در پرداخت حق بیمه کاملا توجه می‌شود. به اینصورت که هر جریمه نیم تا سه درصد و نمره منفی ازیک تا 30 نمره سی درصد به حق بیمه پایه که باید پرداخت کند اضافه می‌شود. یعنی اگر سی نمره داشته باشد باید سیصد هزار تومان بیشتر پرداخت کند.

وی با بیان این که این موارد را قانون تعیین کرده است افزود:این قوانین به خاطر این است تا رانندگانی که خطر تصادف و خطر حادثه را بیشتر می‌کنند تغییر در رانندگی خود و کاهش تصادفات داشته باشند. در این قوانین اگر کسی سی نمره داشته باشد به غیر از اینکه سی درصد به حق بیمه پایه آن‌ها اضافه خواهد شد، گواهی نامه آن‌ها نیز ضبط و در صورت رانندگی و بروز تخلفات و تصادفات فاقد گواهینامه محسوب شده و در ادامه بیمه نیز دیه‌ای پرداخت نمی‌کند.

تصادف حادثه ساز داشته باشید بخشی از دیه را خودتان پرداخت می‌کنید

وی در ادامه تصریح کرد:طبق ماده 14 قانون بیمه اگر تخلف رانندگی منجر به تصادف شود بیمه برای بار اول دو ونیم درصد دیه را کسرکرده و پس می‌گیرد، برای بار دوم 5 درصدو برای باز سوم 10 درصد. به عنوان مثال درتصادفی که منجر به کشته شدن چند نفر شده و دیه آن‌ها حدود 308 میلیون شده است، 10 درصد آن که می‌شود 30 میلیون تومان و راننده‌ای که سومین بار تخلف حادثه ساز منجر به تصادف ایجاده کرده است باید خودش مبلغ دیه را پرداخت کند.

تخفیف خودروی شما برای اقوام درجه یک

ترحمی در ادامه با بیان اینکه قانون گذار درباره تخفیف‌های بیمه شخص ثالث آیین نامه‌های مخصوصی را مشخص کرده است گفت::قبلا انتقال تخفیف خودرو‌ها امکان نداشت، اما طبق آیین نامه تخفیف‌های خودرو‌ها قابل به انتقال به خودروی دیگری که شخص خریداری می‌کند و همچنین به اقوام درجه یک مثل پدر و مادر و فرزندان صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت:اتفاق خوب دیگری که در تخفیف‌های بیمه شخص ثالث رخ داد این بود که اگر فردی هشت سال تخلفی نداشت و تخفیف بیمه به او تعلق می‌گرفت تصادف می‌کرد این هشت سال تخفیف او از بین می‌رفت، اما طبق آیین نامه در تصادف اول یک سوم تخفیف از بین می‌رود، یعنی با یک تصادف کل تخفیف بیمه شخص ثالث او از بین نمی‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان