سرپرست وزارت بهداشت تأکید کرد

ضرورت حفظ تنوع زیستی برای حفظ ساختار ژنتیکی سالهای آینده کشور

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تنوع زیستی در واقع ذخیره گاه‌های آینده درمانی کشورمان است گفت: حفظ این ذخایر باعث حفظ ساختار ژنتیکی کشور می‌شود

ضرورت حفظ تنوع زیستی برای حفظ ساختار ژنتیکی سالهای آینده کشور

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تنوع زیستی در واقع ذخیره گاه‌های آینده درمانی کشورمان است گفت: حفظ این ذخایر باعث حفظ ساختار ژنتیکی کشور می‌شود.


به گزارش به نقل از فارس،سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز سبز از ارادت خود به محیط بانان گفت و ادامه داد عوامل زیست محیطی از مولفه‌های موثر بر سلامت هستند.

وی افزود: امروز با همه دستاوردهای موجود در عرصه سلامت به دلیل بی توجهی به شاخص‌های زیست‌محیطی سلامت ما به شدت تهدید می شود.

نمکی مسائلی مثل ریزگردها و شرایط نامناسب آلاینده‌های صنعتی را از مشکلات دانست که نظام سلامت کشور را تهدید می‌کنند.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با 5 دلار کودکانمان را واکسینه می کردیم گفت با کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال مرگ و میر مادران باردار توانستیم بالاترین رتبه را در کشور های امروز کسب کنیم.

وی افزود امروزه بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان که از عوامل موثر زیست محیطی هستند در عرصه سلامت هزینه های درمانی را به شدت سنگین کرده اند.

نمکی با اشاره به اصطلاح بار بیماری‌ها نیز اظهار داشت: بار بیماری‌ها امروز بر نظام سلامت کشور تلنبار شده اند.

وی با اشاره به یک اصطلاح رایج بین شکارچیان که برای شکار پرنده باید به جلوی آن شلیک کرد وگرنه جای خالی او را خواهیم زد گفت: در نظام سلامت ما همیشه به جای خالی می زنیم اما اگر شرایط ضوابط زیست محیطی را رعایت کنیم می توانیم از بروز بیماریها پیشگیری کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: یک دوره شیمی درمانی هر فرد به خاطر استنشاق بالای بنزن موجود در بنزین معادل یک دوره واکسیناسیون یک منطقه برای ما هزینه دارد.

نمکی ادامه داد یک شب بستری بیمار در آی سی یو و سی سی یو در ارزان ترین کشور های دنیا معادل هزار دلار هزینه دارد و این مسئله به ما هشدار میدهد که اگر به محیط زیست توجه نکنیم هزینه‌های زیادی به سلامت کشور وارد می خواهد شد.

نمکی مشارکت بین بخشی در این مساله را ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت وزارت بهداشت کمترین اثر را در این زمینه دارد.

سرپرست وزارت بهداشت توسعه صنعت سبز اختصاص سبز را حائز اهمیت دانست و گفت باید نگاهمان به سمت ایجاد دانشگاه های سبز باشد که نه تنها در مصرف انرژی استانداردها را رعایت می‌کنند بلکه در سبز اندیشیدند کشور نیز موثر باشند‌.

نمکی تالاب انزلی را یکی از نگین های شمال کشور عنوان کرد و گفت متاسفانه 2 رودخانه ای که به این تالاب میریزد مرده اند چون حجم زیادی سم و فاضلاب وارد ان می شود.

وی افزود مرکز دپوی پسماند سراوان 24 لیتر شیرابه را وارد تالاب انزلی می‌کنند و این مساله تنوع زیستی کشور را به مخاطره می اندازد تنوع زیستی در واقع ذخیره گاه‌های آینده درمانی کشورمان که حفظ آن باعث حفظ ساختار ژنتیکی کشور می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان