رکود بعدی جهانی؛ این بار مقصر صنعت خودروسازیست

خودرو و صنعت خودروسازی علاوه بر این که طرفداران زیادی را جذب خود کرده، شکوفایی و رشد اقتصادی خوبی را نیز برای بسیاری از کشورهای جهان به همراه آورده است

خودرو و صنعت خودروسازی علاوه بر این که طرفداران زیادی را جذب خود کرده، شکوفایی و رشد اقتصادی خوبی را نیز برای بسیاری از کشورهای جهان به همراه آورده است.
رویدادهای خودرویی همواره محل گردآمدن فعالان و عاشقان این صنعت بوده و نمایشگاه بین‌المللی دیترویت امسال نیز بر همین روال، شاهد حضور فعالان و علاقه مندان بسیاری بوده است.
جاناتان اسموک،‌ اقتصاددان ارشد کاکس‌اتومتیو در مصاحبه با تعدادی از خبرنگاران در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت امسال ادعا کرد که صنعت خودروسازی عامل بعدی رکود اقتصادی خواهد بود.
باید به این نکته توجه کرد که اعمال تعرفه های سنگین بر روی صنعت خودروسازی و جنگ تجاری که بین امریکا و چین رخ داده می توانند ریسک رکورد اقتصادی را افزایش دهند و بر همین اساس به نظر نمی رسد که جاناتان اسموک چندان بی راه گفته باشد. هرچند انتظار نمی رود که این رکود در سال 2019 رخ دهد.
گفته می شود در صورتی که تعرفه‌های یادشده بر خودروها و قطعات وارداتی اعمال شود، فروش خودروها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تا 3 الی 4 میلیون در سال افت خواهد کرد. چنین رکودی می تواند موجی از بیکاری و ورشکستگی اقتصادی را ایجاد کند که دامنگیر اقتصاد های بزرگ خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان