رونمایی ازهفت اثر فرهنگی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در سمنان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: هفت اثر فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت همزمان با چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استان سمنان رونمایی می شود.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والسملین حسن فریدون در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از این هفت اثر فرهنگی و هنری، پنج کتاب و دو اثر چندرسانه‌ای است که سه اثر شامل یک کتاب و دو محصول چند رسانه‌ای، در ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهار کتاب دیگر نیز در آستانه 22 اسفند روز شهدا رونمایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: کتاب "مهرنگاران" با موضوع خاطرات جانبازان 50 تا 70 درصد شهرستان دامغان و دو اثر چند رسانه‌ای با موضوع زندگی شهیدان مؤمنی و شهید محمد طحان(از شهدای مدافع حرم) همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سمنان رونمایی می‌شوند.

رئیس کارگروه ایثار و شهادت ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان از برگزاری بالغ بر 160 برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب در استان سمنان خبر داد و گفت: اعزام پیام آوران ایثار و راویان ایثار و شهادت به مساجد و مدارس از مهمترین برنامه‌های این کارگروه است. بیش از 60 راوی و پیام‌آور ایثار آموزش دیده‌ به مدارس و مساجد اعزام می‌شوند.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از 40 همسر، پدر و مادر و خانواده‌های شهدا در این ایام خبر داد و گفت: دیدارهای هفتگی با خانواده‌های شهدا به همراه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان نیز در برنامه خواهد بود. برپایی نمایشگاه عکس جانبازان و شهدا، چاپ کتاب خاطرات جانبازان 50 تا 70 درصد، محفل انس با قرآن کریم، پیاده روی خانوادگی با رویکرد ایثار و شهادت و... از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

وی از برگزاری گردهمایی جانبازان بصیر که از دو چشم نابینا هستند در شاهرود خبر داد و گفت:جشن بزرگ انقلاب با عنوان فجرآفرینان، مهمانی لاله‌ها، نشست بصیرت افزایی 40 شب 40 مسجد، برپایی نمایشگاه انقلاب، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس و تهیه مستند و جمع‌آوری خاطرات پدران و مادران شهدا و پخش از صدا و سیما نیز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده جهت ایام الله فجر چهلم در استان سمنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه این انقلاب مدیون ایثار و جانبازی شهدا و جانبازان و خانواده های آنان است، تعداد شهدای دوران انقلاب در استان سمنان را 33 شهید عنوان کرد و گفت: شهرستان شاهرود در استان سمنان دارای بیشترین شهید انقلاب در استان سمنان است، و شهرستان سرخه نیز به نسبت جمعیت در بین شهرستان های استان دارای رتبه اول در تقدیم شهدا به انقلاب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان