وزیر کار افغانستان اعلام کرد:

کمک ۴۰۰ میلیون دلاری دولت افغنستان به خانواده های شهدای این کشور

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان اعلام کرده است که بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی به وارثین شهداء و معلولین توزیع شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان اعلام کرده است که بالغ بر 400 میلیون دلار در سال 2018 میلادی به وارثین شهداء و معلولین توزیع شده است.

«فیض الله ذکی» وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت حکومت در سال گذشته مالی توجه جدی به وارثین شهداء و معلولین داشته است.

وی گفت: در جریان سال 2018 میلادی بالغ بر 400 میلیون دلار امریکایی به معلولین و وارثین شهداء توزیع شده است که این رقم در مقایسه با کل بودجه دولت یک مبلغ قابل ملاحظه است.

ذکی با اشاره به روند توزیع حقوق در جریان این سال مالی بیان داشت که به تمامی مستمری بگیران که ثبت بایومتریک شده‌اند پول توزیع شده و تنها تعدادی اندکی از این افراد در انتظار دریافت حقوق‌شان می‌باشند.

به گفته وی، از میان 152 هزار نفر ثبت شده، 128 هزار تن، در جریان سال مالی 2018 ثبت بایومتریک شده و حقوق خود را دریافت کردند.

ذکی، الکترونیک شدن سیستم توزیع حقوق مستمری بگیران و تسریع روند توزیع حقوق این افراد را از برنامه های اصلی این وزارتخانه عنوان کرد.

او با اشاره به تعداد پرورشگاه‌های کودکان بی‌سرپرست گفت که هم اکنون در 22 ولایت پرورشگاه‌ها موجود است، بیش از 13 پرورشگاه تازه تاسیس در حال بهره‌برداری است و قرار است تعداد این مکان‌ها تا یک سال دیگر دو برابر شود.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان