معاون اول قوه قضائیه درحاشیه بازدید از خبرگزاری مهر:

رسانه‌ها می توانند برخی کجی‌ها را دنبال و آنها را اصلاح کنند / صرفاً با برخورد قضایی و انتظامی نمی‌توان جلوی فساد را گرفت

معاون اول قوه قضائیه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور در خبرگزاری مهر با مدیرعامل و اعضای تحریریه این خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد.

مجموعه رسانه‌ای «مهر» همزاد انقلاب است

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری مهر، «قاضی پرونده‌های مهم قضایی در دهه 70، دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» تنها بخشی از عناوین حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای است. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای یکی از چهره‌های شاخص و انقلابی است که در مناصب مختلفی حضور داشته و فعالیت کرده است.

وی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور در خبرگزاری مهر با مدیرعامل و اعضای تحریریه این خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای این دیدار با اشاره به رسالت رسانه‌ها با توجه به شرایط کشور گفت: رسانه‌ها می‌توانند برخی کجی‌ها را دنبال و آن‌ها را اصلاح کنند. از خداوند توفیق خدمت در راه اسلام و مردم را خواستارم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه اهداف مقدسی بنا شده است، اظهار داشت: هدف مقدسی که نظام بر پایه آن بنا شده، دفاع از حق، ارزش‌ها و اسلام ناب است و نباید از این دفاع کوتاه آمده و یا خسته شویم. افرادی در طول این چهل سال از قطار انقلاب پیاده شدند و در مقابل نظام ایستادند و از هدف دور شدند. از خداوند امداد می‌طلبیم تا آخر در مسیر حق و دفاع از اسلام و مردم کشور پایبند باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سابقه خبرگزاری مهر و رسالت این خبرگزاری گفت: خبرگزاری مهر سابقه‌ای همزاد با انقلاب دارد، اما تشکیل این خبرگزاری در آغاز دهه سوم انقلاب بوده است. باید دید در سال 82 که این خبرگزاری آغاز به کار کرد در چه شرایطی احساس شد نیاز به تشکیل چنین خبرگزاری وجود دارد. نیاز‌ها گاهی ما را به دنبال اجرای یک اقدام سوق می‌دهد. در آن زمان باید دید چه شرایطی و چه نیازی کشور و انقلاب داشت تا چنین خبرگزاری‌ای تأسیس شود. قطعاً هدف از تأسیس مقدس بوده است. قطعا احساس می‌شد ما به یک خبرگزاری دور اندیش وفراگیر با صدای بلند در داخل و خارج از کشور نیاز داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: نیاز به خبرگزاری در این سطح در داخل و خارج از کشور در راستای اهداف انقلاب وجود داشت تا علاوه بر ارائه خبر، تحلیل هم داشته باشیم. انگیزه مقدس و هدف هم مقدس بود. افرادی هم در این زمینه قدم برداشته اند و با این انگیزه‌ها آغاز به کار کرده اند و تا به امروز هم که اواخر سال 97 هستیم این خبرگزاری از هدف و انگیزه اصلی خود نه تنها انحراف پیدا نکرده بلکه رشد و ارتقاء هم از لحاظ کمی و هم کیفی داشته است و این برای دست اندرکاران خبرگزاری مهر موجب خرسندی است و به سهم خود از آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه در دفاع از ارزش ها، تحت جو سازی‌ها و اقتضائات زمانی نباید مغموم شویم، گفت: نباید با توجه به این عوامل تحت تاثیر قرارگرفت و از خبرگزاری مهر هم چنین توقع و انتظاری می‌رود. البته از هر دستگاه ارزشی، چنین توقعی وارد است. دیده ایم که در مقاطعی، شرایطی پیش می‌آید و برخی رسانه‌ها و دستگاه‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در دفاع تمام قد از ارزش‌های اسلام ناب رودربایستی می‌کنند، اما باید برای دفاع از حق و ارزش‌های ناب اسلام دفاع تمام قد از سوی رسانه‌ها انجام شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تابلوی ورودی خبرگزاری مهر، یادآور شد: تابلویی که از لبخند و خنده‌های اقشار مختلف و اقوام مختلف و همچنین از زن و مرد در ابتدای ورودی خبرگزاری نصب شده بود، تجسمی از مهر بود و آن احساس مهر ورزی که لازم است توسعه پیدا کند. البته ما به این ظاهر اکتفا نمی‌کنیم. مهر فقط تجسم آن در لبخند نیست بلکه باید در ابعاد دیگر هم موضوع مهر و مهرورزی دیده شود. البته نباید یک جانبه گری انجام شود. اسلام هم همینطور است. هم مهربانی دارد و در جای خودش هم شمشیر می‌کشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه و با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار بزرگی در این قرن رخ داد و گاهی انسان محاسبه می‌کند و می‌بیند امام خمینی به عنوان یک رهبر عالم چه کار بزرگی در دنیا انجام داده اند و چه معاملاتی را ایشان بر هم زده اند. امام (ره) بسیاری از معاملات جهان را بر هم زده و تغییرات گسترده‌ای را در کل دنیا سبب شده اند. کمتر توانسته ایم این بعد قضیه را به جهان و نسل سوم ابلاغ کنیم.

وی افزود: جمع بندی‌ای که برای نسل فعلی و آینده می‌توانیم انجام دهیم این است که به معنای واقعی کلمه «انقلاب رخ داد» و می‌توانیم در آستانه چهلمین سال از انقلاب اسلامی، ترسیم فضای قبل و بعد از انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فشار‌ها و هجمه‌هایی که از ابتدای انقلاب به نظام وارد شد، گفت: فشار‌های زیادی بر این انقلاب وارد شد و این فشار‌ها تنها محدود به تحریم‌های چند سال اخیر نیست بلکه از همان اول انقلاب هم فشار‌ها و هجمه‌ها آغاز شد، اما چه آن روز که پرچم این انقلاب دست امام خمینی (ره) بود و چه امروز که دست مقام معظم رهبری است، یک لحظه هم از اهداف و آرمان‌های امام عقب نشینی نشده است. البته بمباران‌ها و فشار‌های دشمن همچنان ادامه دارد.

با قوه قضائیه مطلوب فاصله داریم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه با نقطه مطلوب خود فاصله دارد، اظهار داشت: اذعان داریم کار‌های خوبی انجام شده است. موارد زیادی در قوه قضائیه برای عرضه داریم، ولی توان آن را نداشته و نداریم. علیرغم رشد بیشتر و پیشرفت‌های خوب در این سال‌ها هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با طرح این سوال که آیا این برخورد قوه قضائیه توانسته فساد را به حداقل برساند؟ ادامه داد: پاسخ منفی است؛ متاسفانه اینطور نیست و با همه برخورد‌های قضایی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. علت هم این است که صرفاً با برخورد قضایی و انتظامی نمی‌توان جلوی فساد را گرفت. برخورد یک راه است. سایر اقدامات و اصلاح ساختار‌ها و امور اجرایی و اداری هم از سایر مسیر‌ها محسوب می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان