تحول یک اسطوره؛ دوج چلنجر برقی در راه است

دوج چلنجر یکی از شناخته شده ترین خودروهای عضلانی آمریکایی یا ماسل کارهاست که در این سالها با ارایه نسخه های محبوبی همچون هلکت و دیمن، نام خود را در محافل خودرویی جاودانه ساخته است

دوج چلنجر یکی از شناخته شده ترین خودروهای عضلانی آمریکایی یا ماسل کارهاست که در این سالها با ارایه نسخه های محبوبی همچون هلکت و دیمن، نام خود را در محافل خودرویی جاودانه ساخته است. از تیپ های مختلف این خودرو در سال 2018 میلادی، بیش از 66 هزار دستگاه به فروش رسید. نسل فعلی این خودرو، حدود یک دهه است که بر روی خط تولید قرار دارد و در این سالها بروز رسانی های مختلفی بر روی آن انجام شده، اما حال خبرهایی از ارایه نسل جدید دوج چلنجر به گوش می رسد که همراه با تغییرات عمده خواهد بود.
مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، مایک منلی در گفتگو با خبرگزاری اخبار دیترویت، اعلام کرد که دوج چلنجر در نسل بعدی خود، قوای فنی الکتریکی را نیز در بین گزینه ها برای متقاضیان ارایه خواهد کرد. پیش بینی می شود یکی از تیپ های نسل بعدی دوج چلنجر، مجهز به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر بنزینی به همراه موتور الکتریکی باشد و قیمت آن، در حدود 30 هزار دلار تخمین زده می شود.
مایک منلی دلیل این تصمیم را جو خودروسازی جهانی برای استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت خودرو و تولید محصولاتی پاک تر و کم مصرف تر اعلام کرد. وی می گوید ما نمی توانیم در سال 2020، محصولاتی را با تکنولوژی قدیمی تولید کنیم و استفاده از الکتریسیته، امری ضروری به نظر می رسد. فناوری جدید ساخت خودرو در حال گسترش خود در جهان است و ما نیز باید از آن تبعیت کنیم. پیش بینی می شود در اوایل سال 2020، شرکت دوج از چلنجر الکتریکی رونمایی کند.
اما دوج در این مسیر تنها نیست. آنطور که خبرگزاری موتور وان اعلام می کند، فورد نیز در نسل بعدی مدل محبوب و معروف فورد موستانگ ، از پیشرانه های الکتریکی استفاده خواهد کرد که پیش از آن در شاسی بلندها از این مدل پیشرانه بهره برده است. همچنین صحبت هایی در خصوص ارایه فورد F-150 الکتریکی به میان آمده است. دیگر خودروساز آمریکایی یعنی شورولت، به دنبال عرضه شورولت کوروت الکتریکی با قدرت 1000 اسب بخار در نسل آینده اش است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان