ترفندهایی برای تیونینگ پژو پارس

پژو پارس اسپرت و کلاً همه ماشین‌های اسپرت در دهه اخیر طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. تیونینگ یک ماشین باعث می‌شود از نظر موتوری قدرت آن افزایش پیدا کند و این کار نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات است

پژو پارس اسپرت و کلاً همه ماشین‌های اسپرت در دهه اخیر طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. تیونینگ یک ماشین باعث می‌شود از نظر موتوری قدرت آن افزایش پیدا کند و این کار نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات است. مثلاً برای بیشترین بازدهی موتور، بر روی ظاهر و آیرودینامیک ماشین تغییراتی ایجاد می‌کنند. تغییرات موتوری معمولاً هزینه‌های بالاتری نسبت به تغییرات ظاهری دارند و به همین دلیل، تغییرات روی بدنه ماشین بیشتر انجام می‌شود.
یکی از اصلی‌ترین کارهایی که این روزها روی ماشین‌ها انجام می‌شود، اقدامات ظاهری از قبیل دودی کردن شیشه‌ها، کم کردن ارتفاع و اقدامات این چنینی است. این مورد باعث می‌شود ظاهر ماشین جذاب‌تر شود (بسته به ماشین دارد).
کاهش ارتفاع ماشین باعث نزدیک‌تر شدن آن به زمین می‌شود و این مورد باعث می‌شود ماشین در پیچ‌ها سخت‌تر از دست راننده خارج شود. از دست خارج نشدن ماشین باعث می‌شود تا راننده بتواند با خیال راحت‌تری نسبت به حالت عادی به سرعت ماشین بیافزاید.
تعویض سپرها قدم بعدی برای داشتن پژو پارس اسپرت است. تعویض سپرها به رینگ‌های اسپرت باعث می‌شود تا آیرودینامیک پژو پارس بهتر شود و در نتیجه این بهبود، قدرت شکستن باد ماشین بیشتر شود. پژو پارس طوری طراحی شده است که به اصطلاح عامیانه، خوش اسپرت است و با اسپرت کردن آن می‌توان ماشین زیبایی داشت.
یکی از اقداماتی که در بحث اسپرت کردن پژو پارس مطرح است، سیاه کردن ماشین است البته نه اینکه رنگ ماشین را تغییر دهند. بلکه منظور از سیاه کردن ماشین، دودی کردن شیشه ها یا چراغ های عقب ماشین است. یک مورد بسیار رایج دیگر برای اسپرت کردن ماشین، عوض کردن چراغ های ماشین و استفاده از چراغ هایی از جمله هدلایت، زنون و... است که می‌تواند خودرو را بسیار اسپرت و زیباتر کند.
در بحث موتوری که اصل موضوع تیونینگ است کارهای فوق العاده زیادی می‌توان انجام داد، مثلا بستن هدرز روی ماشین که یکی از کارهای رایجی است که انجام می‌شود. پژو پارس به صورت پیش فرض موتور قدرتمندی به نسبت رقبای خود دارد و می‌تواند خود به تنهایی رضایت شما را تا حدودی جلب کند، ولی تقویت آن می‌تواند شما را بهتر به هدفتان برساند. این مورد بودجه خاصی نمی‌پذیرد و هر میزان که بخواهید می‌توانید هزینه کنید و با هزینه بیشتر می‌توانید نتیجه مطلوب تری دریافت کنید.
از بحث خارج ماشین که بگذریم، برای داخل ماشین نیز تغییراتی می‌توان ایجاد کرد تا داخل ماشین جذاب‌تر شود. مثلا تغییر روکش صندلی‌ها یکی از کارهای بسیار جذاب برای اسپرت دوستان است که کمتر پیش می‌آیند انجام نشده باشد و یا روکش فرمان ماشین به همین شکل. در داخل ماشین هم‌چنین کنسول وسط ماشین می‌تواند جزء ابزاری برای اسپرت کردن ماشین به حساب بیاید.
اگر تصمیم به خرید پژو پارس اسپرت دارید دو راه دارید، اولین راه خرید یک پژو پارس نو یا دسته دوم است و سپس ارتقا آن بر اساس بودجه شماست و راه دوم خرید پژو پارس اسپرت دسته دوم است. راه اول که راه حل مشخص و واضحی است، برای آن باید یک ماشین تهیه کنید و سپس هرآنچه که نیاز دارید بر روی ماشین سوار کنید. برای راه دوم می‌توانید یک پژو پارس اسپرت آماده خریداری کنید که شما را ملزم به جستجو برای آن می‌کند.
برای خرید پژو پارس اسپرت اگر سری به سایت دیوار بزنید خواهید دید که آگهی های زیادی در این مورد وجود دارد. بعنوان مثال شخصی پژو پارس اسپرت مدل 83 با 320هزار کارکرد به همراه لوازم از قبیل سیستم صوتی پایونر ورینگ لاستیک وچراغ‌های جلووعقب اسپرتی همراه بالامپ زنون وهدلایت 29 میلیون تومان آگهی کرده است. البته اگر تصمیم گرفتید پژو پارس اسپرت دسته دوم خریداری کنید، بررسی های فنی ماشین را حتما در اولویت قرار دهید و فنی ماشین را نزد یک متخصص حرفه ای موتور تست کنید.

منبع: ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان