در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

ایجاد انبار دپو فله‌ای زعفران به بهانه راه‌اندازی بورس جهانی!

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی حسینی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در قدم اول برای دستیابی به بورس جهانی زعفران باید زیر ساخت های حضور مستقیم کشاورزان در بورس فراهم شود، اظهار کرد: این زیر ساخت ها باید با راه اندازی واحدهای مدرن سورت و بسته بندی که کشاورزان در آن سهام دار هستند ایجاد شود.

وی ادامه داد: نیاز نیست تعداد این واحدها زیاد باشد کافیست چند واحد بزرگ و مجهز برای تولید محصولات مطابق با استانداردهای جهانی با نام و برند قدرتمند ایجاد شود.

به گفته این عضو شورای ملی زعفران، به این شکل علاوه بر کاهش خروج فله ای این محصول از کشور سود ارزش افزوده قابل توجه ای نصیب کشاورزان می شود.

وی یکی از تهدیدات تشکل بورس جهانی زعفران در کشور را بی توجهی به زیر ساخت ها دانست و گفت: ایجاد انبار در کشور خارجی برای ذخیره فله ای زعفران نه تنها به نفع بازار این محصول نیست بلکه می تواند تهدیدی برای آن باشد.

این عضو شورای ملی زعفران در پایان تاکید کرد: با تولید و بسته بندی استاندارد و در دست گرفتن عرضه مویرگی است که می توان به هدف تشکل بورس جهانی زعفران یعنی تعیین قیمت جهانی این محصول در ایران رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان