مدیرعامل بورس تهران:

استارتاپ‌ها ریسک بالایی دارند و وارد بورس نخواهند شد

مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به ریسک بسیار بالای استارتاپ ها، تاکید کرد: استارتاپ ها به علت ریسک بالا در بورس عرضه نخواهند شد.

استارتاپ‌ها ریسک بالایی دارند و وارد بورس نخواهند شد

به گزارش ایسنا، علی صحرائی در اولین نشست خبری که پس از  انتصاب وی به عنوان مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، به تشریح عملکرد بازار سرمایه در 10 ماهه گذشته پرداخت.

صحرایی با اشاره به اجرایی شدن برنامه‌های خود در دوره 10 ماهه گذشته بیان کرد: در نگاه نخست، عمیق شدن و افزایش ظرفیت بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌هایی برای افزایش ورود شرکت‌ها به بورس عملیاتی شد.

وی با اشاره به ریسک بسیار زیاد استارتاپ ها برای سرمایه گذاری تاکید کرد: استارتاپ‌ها ریسک بالایی دارند و در بورس عرضه نخواهند شد.

صحرائی با تاکید بر افزایش بی‌سابقه نقدینگی در اقتصاد اظهار کرد: بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد، می‌تواند میزبان مناسبی برای نقدینگی سرگردان اقتصاد باشد.

مدیرعامل بورس تهران افزایش قدرت نقدشوندگی را دیگر برنامه خود در این جایگاه دانست و اظهار کرد:  با اجرایی شدن اصلاح ساختارهای بازار، میزان  توقف نمادها کاهش قابل توجهی پیدا کرد؛ پیش از این میانگین توقف هر نماد در بازار سرمایه 36 روز بود که پس از اجرایی شدن قوانین جدید، میانگین توقف نمادها به یک روز رسیده است.

صحرائی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سرمایه‌گذاری در جامعه گفت: تمایل به سرمایه گذاری مستقلانه همواره وجود داشته، این در حالی است که با توجه به تخصصی بودن این بازار باید زمینه‌هایی فراهم شود تا ضمن فرهنگ‌سازی و آموزش مدل‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌داران را به سمت سرمایه گذاری از طریق ابزارهای غیرمستقیم هدایت کنیم.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به گذشت 11 سال از آعاز به کار سامانه معاملاتی اظهار کرد: بهبود زیرساخت‌های معاملاتی  یکی دیگر از برنامه‌هایی است که بورس تهران آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: افزایش ابزارهای جدید معاملاتی با توجه به نیاز بازار نیز در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل کمیته توسعه، محصول جدیدی به نام آتی سبد سهام به بازار معرفی شد که در این 26 روز کاری توانسته کارنامه خوبی از خود نشان دهد و حدود 2138 قرارداد معاملاتی را ثبت کند.

صحرائی در ادامه گزارش عملکرد 10 ماهه بورس را با استناد به آمارهای موجود اعلام و بیان کرد: در این مدت شاخص کل بورس تهران رشد 70 درصدی و شاخص هم‌وزن افزایش 68 درصدی داشته‌اند. بر این اساس طبق مقایسه‌های انجام شده، بورس و فرابورس تهران توانسته‌اند از نظر رشد شاخص، رتبه نخست را بین بورس‌های جهانی به دست آورده‌اند.

صحرائی با اشاره به رشد 62 درصدی ارزش کل بازار و رشد هشت درصدی ارزش اسمی آن گفت: این رشد نشان از ورود شرکت‌های جدید به بورس و افزتیش سرمایه شرکت‌های موجود دارد. در این دوره سه شرکت و امروز هم یک شرکت دیگر با شفافیت کامل اطلاعات در بورس پذیرفته شده‌اند که ارزش بازار آنها ( سه شرکت پذیرفته شده) حدود 155 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر در این دوره 10 ماهه، شش شرکت با توجه به مصوبه ناظران بورس تهران از این بازار خارج و به فرابورس منتقل شدند.

مدیرعامل بورس تهران رشد ارزش کل معاملات را در این دوره، 169 درصد اعلام و بیان کرد: حجم معاملات در بازار سرمایه نسبت به سال گذشته رشد 122 درصدی را تجربه کرده است.

وی همچنین ضمن اشاره به ورود یک صندوق قابل معامله به بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات در صندوق‌های قابل معامله نیز در این مدت رشد 265 درصدی داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان