نیروگاه‌های برقابی تهران جان می‌گیرند

به گفته مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، در حال حاضر در این شرکت ۹ واحد برق آبی با ظرفیت نصب شده ۲۶۱ مگاوات و متوسط تولید انرژی ۴۳۱ هزار مگاوات وجود دارد که اگر بارندگی‌ها تا انتهای فصل بهار مانند روند کنونی باشد، می‌توان در زمان پیک از این ظرفیت استفاده کرد.

نیروگاه‌های برقابی تهران جان می‌گیرند

محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که میزان و ظرفیت نصب‌شده و تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در قیاس با نیروگاه‌های برقابی کل کشور سهم کوچکی است، افزود: این در شرایطی است که نقش نیروگاه‌های تهران در زمان پیک در شبکه سراسری بسیار موثر است و نمی‌توان وجود آن‌ها را نادیده گرفت.

وی درباره میزان تولید نیروگاه‌های برقابی در سال 1396، اظهار کرد: سال 1396 از نظر میزان منابع آبی تهران، وضعیت نرمالی را پشت سر گذاشت که همین مساله نیز موجب شد بتوانیم تولید مناسبی را از نیروگاه‌های برقابی تهران داشته باشیم اما این مساله در سال بعدش اتفاق نیفتاد.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، ادامه داد: در سال 1397، میزان تولید نیروگاه در سه ماه تابستان با توجه به خشکسالی‌ها، 31 درصد کاهش داشت که همین مساله نیز مشکلاتی را در تامین برق به وجود آورد. درباره سال آینده اما باید گفت که اگر روند بارش‌ها به همین شکل باشد، می‌توانیم وضعیت مناسبی را در نیروگاه‌های برقابی داشته باشیم، به‌گونه‌ای که می‌توان به شرایط نرمال بازگشت.

شهریاری با بیان این‌که نیروگاه‌های برقابی برای کمک به شبکه سراسری در زمان پیک تجهیز می‌شوند، اظهار کرد: امیدواریم با روند کنونی بارش‌ها و ذخیره برفی مناسب، این نیروگاه‌ها بتوانند در زمان پیک به نحو احسن ایفای نقش کنند.

در همین راستا، چندی پیش نیز فرید استیری - مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی  - با اشاره به بارش‌های مناسب به ویژه در حوضه کارون بزرگ اظهار امیدواری کرد که با عنایت ویژه بخش برق کشور در تزریق بهنگام نقدینگی، واحدهای برق‌آبی بتوانند با آمادگی کامل در پیک تابستان سال آینده، کمک قابل توجهی به شبکه برق کشور کنند.

خبرنگار: سحر بابایی

دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان