آیت الله نوری همدانی: مسئولان به جوانان میدان دهند

خبرگزاری ایسنا:  آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت رئیسه عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار در طول انقلاب اسلامی همواره ایثار و جان فشانی کرده‌اند.

این مرجع تقلید شیعه افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور باید برای معیشت مردم برنامه ریزی کرد و هر چه زودتر گرفتاری‌های اقتصادی جامعه را از بین برد؛ چرا که ارائه آمار به تنهایی برای حل مشکلات کافی نیست.

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام برای همه جوانب زندگی از جمله مسائل اقتصادی دارای برنامه کامل و جامعی است که باید بدان توجه داشت.

نوری همدانی اظهار کرد: مردم دوست دارند در کشور رونق و ارزانی باشد و وضعیت اقتصادی شان بهبود پیدا کند، اما در شرایط دشوار اقتصادی به سر می‌برند و ارزش پول کشور نیز پایین آمده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان در چنین وضعیت سختی، از برنامه ریزی چند ساله برای رفع مشکلات اقتصادی سخن گفت.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید در اقتصاد فعلی، مهم‌ترین اولویت را تامین نیاز‌های مردم در نظر بگیریم و دولت قبل از پرداختن به مسائل دیگر اقتصادی، در فکر تامین نیاز‌های اولیه مردم باشد.

وی گفت: اگر اسراف و احتکار در جامعه از میان برود سطح معیشت مردم نیز بهبود پیدا می‌کند از طرفی مسئولان نیز به وعده‌های اقتصادی خود عمل کنند.

نوری همدانی در ادامه افزود: جوانان توانمندی‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دارند؛ مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی به آن‌ها میدان بدهند.

وی اظهار کرد: خداوند انفال را در اختیار پیامبر اسلام (ص) و معصومین (ع) قرار داده است تا فقر در جامعه اسلامی از بین برود.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد: باید با استفاده از انفال و منابع ملی، جامعه را از فقر نجات داد همچنین ثروت‌ها باید به جریان بیفتد تا رونق اقتصادی داشته باشیم.

وی بیان کرد: بار‌ها گفته ایم دیرکرد حرام است، اما مردم هنوز هم از دریافت دیرکرد توسط بانک‌ها گلایه دارند در حالی که باید در جامعه به مبانی و احکام دین توجه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان