محمد مخبری که از گردآورندگان نمایشگاه «کانون آگهی زیبا» است در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: این نمایشگاه که از 5 بهمن ماه در گالری دی افتتاح خواهد شد، دارای دو بخش پژوهشی و نمایشگاهی است.
وی در معرفی هرچه بیشتر این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه «کانون آگهی زیبا» اطلاعات جامعی درباره کانون آگهی زیبا که در سال 1316 تاسیس شده را به عنوان اولین کانون تبلیغاتی حرفهای ایران ارائه میکند. در این نمایشگاه، کانون آگهی زیبا را در تهران مصور به عنوان ابتداییترین مجلاتی که به صورت منظم چاپ میشد، معرفی کردهایم.
گردآورنده آثار نمایشگاه «کانون آگهی زیبا» با یادآوری اینکه کانون آگهی زیبا باعث رشد برندهای زیادی مثل داروگر یا کلینکس شده و بر همین اساس هم در حوزه تبلیغات اهمیت زیادی دارد، تشریح کرد: بخش پژوهشی، برای وزن دادن به نمایشگاه و اعتباربخشی بیشتر در نظر گرفته شده است. در این بخش از نمایشگاه به چهار فاکتور نشانهشناسی تبلیغات، جامعهشناسی تبلیغات، گرافیک تبلیغات و اهمیت رسانه و مطبوعات نیاز داشتیم که در هر بخش از افراد فعال کمک گرفتیم تا توضیح جامعی درباره این کانون به بازدیدکنندگان ارائه کند.
وی ادامه داد: در بخش نمایشی نمایشگاه، 150 قاب از آگهیهای کانون آگهی زیبا به نمایش گذاشته خواهد شد که اکثرشان را کسی ندیده یا کمتر دیده شده چراکه بیشتر از مخازن خارج شدهاند.
مخبری تاکید کرد: یکی از بخشهای جذاب این نمایشگاه نسخه اصل چاپی آثار است که شامل 30 قاب از سالهای 1320 تا 1357 است که کانون آگهی زیبا در صفحات تهران مصور آگهی داده است. همچنین آثاری که قابلیت اسکن شدن داشتهاند را با چاپ به نمایش گذاشتهایم.
وی درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: ما خواستیم این نمایشگاه نگاهی به گذشته باشد چراکه باید مسیری که آمدهایم را بدانیم تا کمتر دچار اشتباه شویم و مسیر رو به جلو را به شکل درستی طی کنیم.
نمایشگاه «کانون آگهی زیبا» تا 10 بهمن ماه در گالری دی برپاست.