معرفی مستند/

تمام چیزی های که از خاندان سعودی نمیدانید را ببینید!/ خاندان سعودی: خانواده‌ای در جنگ را با تخفیف تماشا کنید

در قسمتی از این مستند کارگردان به جامعه عربستان و آمار فقر در این کشور اشاره کرده و می گوید که «این حجم از ثروت شاهزاده های سعودی در حالی است که بسیاری از مردم عربستان برای ابتدای ترین مواد اولیه غذایی خود محتاج هستند.»

تمام چیزی های که از خاندان سعودی نمیدانید را ببینید!/ خاندان سعودی: خانواده‌ای در جنگ را با تخفیف تماشا کنید

گروه فرهنگی - رجانیوز: در چند سال گذشته به دلایل مختلف سیاسی و اجتماعی نگاه بسیاری از تحلیلگران متوجه  عربستان و خاندان حاکم بر آن شده است، خصوصا بعد از بحران سوریه، عراق و جنگ یمن که عربستان مستقیم و غیر مستقیم در آنها دخالت دارد.

 

به گزارش رجانیوز، بعد از تغییرات حاکمیتی در عربستان و حضور محمد بن سلمان به ولیعهدی توجهات حساس تر شد و بسیاری از مستند سازان و شبکه های بین المللی به ساخت فیلم در مورد عربستان و خاندان حاکم بر آن روی آوردند.

 

یکی از این فیلمها، مستند سه قسمتی « House Of Saud A Family At War » "خاندان سعودی: خانوادهای در جنگ" است. این فیلم مستند  به کارگردانی «جان اوکانه» و «مایکل رودین» تولید سال 2018 BBC میباشد.

 

در قسمت اول این مستند تاریخچه خاندان سعودی و نوع شکلگیری آنها بررسی میشود، خاندانی که نتیجه وحدت اقوام مختلف وهابی با حاکم وقت عربستان است.

 

کارگردان در ادامه قسمت اول به جنگ بوسنی اشاره کرده و می گوید که نهادها و مراکز خیریه بوسنی پس از پایان جنگ با صربستان تبدیل به مکانی برای جذب میلیاردها سرمایه از عربستان برای حمایت از «اقدامات جهادی» در افغانستان، اراضی اشغالی فلسطین، هند، سوریه و مکان‌های دیگر شده است.

 

در این قسمت به قوانین سفت و سختی که محمد بن سلمان برای "توقف حمایت مالی از تروریسم‌" مصوبه کرده، اشاره شده که در رأس این قوانین، مجازات اعدام برای کسی است که دست داشتنش در حمایت مالی از "فعالیت‌های تروریستی" ثابت شود.

 

در قسمت دوم مستند به فعالیتهای اقتصادی خاندان سعودی و شاهزادههای آن اشاره کرده و نوع مشارکت آنها در تجارت های جهانی را بررسی می کند.

کارگردان  مستند (خاندان سعودی: خانوادهای در جنگ) تصاویری جدید از وضعیت اقتصادی و سبک زندگی شاهزادههای سعودی منتشر میکند، که نشان از ثروتی سرسامآور دارد.

 

شاهزاده هایی که هر کدام سهامدار و یا صاحب یکی از بزرگترین شرکت های تجاری در حوزه های انرژی، ارتباطات، ساخت و ساز، جواهر سازی و... هستند، و تمامی ثروت خود را بدون زحمت و تنها به خاطر نسبت داشتن با خاندان سعودی به دست آورده اند.

 

کارگردان به جامعه عربستان و آمار فقر در این کشور اشاره کرده و می گوید که «این حجم از ثروت شاهزاده های سعودی در حالی است که بسیاری از مردم عربستان برای ابتدای ترین مواد اولیه غذایی خود محتاج هستند.»

 

در ادامه قسمت دوم فیلم اطلاعاتی از روابط تجاری خاندان سعودی با غربی ها و رشوه دادن های کلان سعودی ها پرده بر می دارد.

 

قسمت سوم و آخر این مستند به فسادهای اخلاقی شاهزاده های سعودی می پردازد و با نشان دادن تصاویر و مصاحبه های جدید از دخالت سیستم امنیتی عربستان در این فسادها و جلوگیری از افشای آنها خبر میدهد.

 

کارگردان مستند به دادگاهی یکی از شاهزاده های سعودی که به جرم همجنسبازی و قتل در لندن محکوم به زندان شده است اشاره میکند و از محدودیت زنان و نداشتن ابتدایی ترین حق شهروندی در عربستان سخن میگوید.

 

مخاطبان رجانیوز میتوانند با استفاده از کد تخفیف خرید اشتراک rajanews این مستند را از سینمامارکت دانلود و تماشا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان