در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که به ریاست علی مطهری آغاز شد، با تصویب مجلس، دولت موظف به ایجاد زمینه رقابتپذیری در صنعت خودرو شد.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از پرشینخودرو، نمایندگان مجلس در جلسه امروز سهشنبه 2 بهمن ماه در جریان بررسی ماده 2 ساماندهی صنعت خودرو، به پیشنهاد حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان برای جایگزینی بندی، با 113 رای موافق، 36 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید. بر اساس این مصوبه دولت موظف میشود ظرف مدت 3 سال از لازمالاجرا شدن این قانون با اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و اصلاحات بعدی و سیاستهای کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، زمینه را برای رقابت در صنعت خودرو به صورتی فراهم کند که تصدیگری دولت در این صنعت به اتمام برسد و دولت فقط اقدامات نظارتی، سیاستگذاری و تنظیمگری را بر عهده داشته باشد. در جریان بررسی ماده 2 این طرح که حدود دو ساعت به طول انجامید، پیشنهادات زیادی مطرح شد و سرانجام نمایندگان با حذف و اصل این ماده مخالفت کرده و با پیشنهاد جایگزینی حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس موافقت کردند.
در اصل این ماده که نمایندگان با آن مخالفت کردند، آمده بود که تعرفه ورودی خودروهای وارداتی سالانه 5 درصد کاهش یابد تا در سال 1404 حداکثر به 20 درصد برسد.
صحن علنی مجلس در جریان بررسی این ماده با حاشیههایی هم روبهرو بود. پارسایی نماینده شیراز با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه گفت: خدا به ما نمایندگان با داشتن این هیئت رئیسه صبر دهد. این صحبت با واکنش عباسی عضو هیات رئیسه مواجه شد. عباسی گفت: آقای پارسایی باید مشخص کند که منظور ایشان کدام ارکان از هیات رئیسه بوده، چون صحبتهای ایشان خطاب به رئیس جلسه علی مطهری است.
مطهری رئیس جلسه گفت: صحبتهای ایشان خطاب به کل عملکرد هیات رئیسه بوده و ایشان حتی به عملکرد روز گذشته نیز انتقاد داشته است.