سخنگوی کمیسیون فرهنگی:

گرایش‌های مختلف سیاسی از عملکرد مجلس ناراضی هستند

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام احد آزادیخواه بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی استانی شدن انتخابات مجلس که به همت هیئت اندیشه ورزان جوان ملایر برگزار شد، اظهار داشت: اگر به مسئله استانی شدن انتخابات به شکل فرآیندی نگاه شود و همه اجزای آن هم پای کار باشند خوب است در غیر این صورت اجرای این طرح به صلاح کشور نیست.

وی با بیان اینکه منطق قانون‌گذاری این است که شروع یک طرح و برنامه برای پیشگیری از خلاء باشد تصریح کرد: در گام نخست باید ببینیم چه خلائی موجب طرح استانی شدن انتخابات شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه من معتقدم اگر امروز از همه تنوع‌ها و گرایش‌های سیاسی در خصوص عملکرد و میزان موفقیت مجلس سوال شود بدون شک نمره خوبی به مجلس داده نمی‌شود و نارضایتی‌هایی وجود دارد ابراز کرد: امروز سیستم نظارتی ما اشکال دارد، چراکه بنده به عنوان نماینده هم باید کار نظارتی انجام دهم و هم‌کار اجرایی که این امر امکان پذیر نیست.

آزادیخواه با اشاره به اینکه امروز مجلس ما کارآمد نبوده و در رأس امور نیست گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی یک گام است که ما می‌خواهیم این خلاء نظارتی مجلس را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما یک کشور آرمانگرا و اعتقادی هستیم و کشور ما برگرفته از خون هزارن شهید است که قرار بوده قطب منطقه باشیم، تصریح کرد: این اختلاس‌ها، رانت‌ها، زد و بند‌ها کم و زیاد‌ها و ... که در کشور وجود دارد زیبنده کشور اسلامی ما نیست و بنظرم علت همه این مسائل این است که ما نتوانستیم در مجلس به خوبی نظارت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این تذکر‌ها و انتقاداتی که از دولت صورت می‌گیرد از سر دلسوزی بوده و قطعا به نفع دولت است، ابراز کرد: مجلسی که استیضاح و انتقاد نکند، تذکر ندهد و تحقیق و تفحص نکند یعنی نتوانسته از ابزار‌های که در اختیار دارد به خوبی استفاده کند.

آزادیخواه با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی آبستن معایب و در بر دارنده محاسنی است اظهارداشت: این طرح در مراحل اولیه قرار دارد و تا تصویب و اجرایی شدن بررسی‌های زیادی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد من این است که ما درمرحله نخست یک مجلس محلی و در گام دوم یک مجلس ملی برای کشور نیازداریم که باید تفویض اختیار کنیم به شکلی که خدمات آب، برق، گاز، مسائل و مشکلات منطقه توسط مجلس محلی و کار‌های ملی توسط مجلس ملی انجام شود تصریح کرد: با این طرح استانی شدن انتخابات مجلس تنها بخشی از این فرایض انجام خواهد شد، اما بخش عمده‌ای از اقدامات انجام نمی‌پذیرد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و برشمردن دستاورد‌های انقلاب طی 40 سال گذشته گفت: در حال حاضر وارد پنجمین دهه انقلاب اسلامی می‌شویم که باید نسل جوان را از این دستاورد‌ها مطلع کنیم.

باب الله فتحی تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز جوان را گامی برای پیشبرد امور دانست و افزود: دولت می‌تواند از فکر و اندیشه جوانان برای رسیدن به اهداف استفاده کند.

وی استانی شدن انتخابات مجلس و اجرای این طرح را در سطح کلان به نفع کشور دانست و گفت: استانی شدن انتخابات به نمایندگان کمک می‌کند تا به وظیفه اصلی خود که قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است بپردازند، اگرچه ارتباط مردم با نماینده حوزه انتخابیه کمرنگ می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر افزود: قانون اساسی ما متأثر از قرآن، آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و حاصل خون هزاران شهید است که طبق اصل 56 قانون، حاکمیت مطلق از آن خداست و اداره امور کشور به مردم واگذار شده است و اداره امور روستا، بخش، شهر و کشور از طریق برگزاری انتخابات با اتکاء به آرای مردمی است.

فتحی با تاکید بر اینکه ما همه در یک مدار هستیم و می‌خواهیم امنیت ملی و آرمان‌های انقلاب ماندگار باشد تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس فعلا در گام نخست است و نواقص و‌معایب زیادی دارد که باید پیش از رسیدن به مرحله اجرایی شدن بررسی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان