ماهان شبکه ایرانیان

کتاب «طبیعت در هنر باستان» نقد و بررسی می شود

نشست نقد و بررسی کتاب «طبیعت در هنر باستان» روز شنبه ۹ اردیبهشت در پژوهشکده هنر برگزار می شود.

کتاب «طبیعت در هنر باستان» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر، اولین نشست از سلسله نشست­‌های هنر شرق با عنوان «نقد و بررسی کتاب طبیعت در هنر باستان» با حضور غلامعلی حاتم و عفت‌السادات افضل طوسی روز شنبه 9 اردیبهشت ماه در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت گروه هنر شرق پژوهشکده هنر تشکیل می‌شود دکتر عفت‌السادات افضل طوسی مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا و دکتر غلامعلی حاتم سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «طبیعت در هنر باستان» توسط نشر مرکب سپید و دانشگاه الزهرا منتشر شده است. در این کتاب مؤلف کوشیده است تا مباحث مرتبط با هنر که موضوع آن را از طبیعت برگرفته؛ از دید هنر ایران باستان و در مقایسه با تمدن­های بزرگ جهان مطرح سازد و بدین ترتیب فرصت مناسبی جهت یک مقایسه ساده برای دانشجویان فراهم آورد.

این کتاب با ارائه مثال­‌های متنوع از طبیعت در هنر، توجه به طبیعت و امکانات طراحی از آن را به دانشجویان یادآور می­‌شود. نویسنده تلاش کرده تا با طرح سؤال خواننده را به تفکر در طبیعت سوق دهد و با بیان اندیشه و دیدگاه گذشتگان در مورد طبیعت، زمینه را برای یک مقایسه اعتقادی و انسان­‌شناسانه باز کند تا از این رهگذر رابطه انسان با طبیعت و  هنر را توضیح دهد.

 نشست نقد و بررسی این کتاب روز شنبه 9 اردیبهشت از ساعت 14 تا 16 در محل پژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره 29 برگزار می شود و حضور عموم علاقه مندان در آن آزاد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان