رئیس اجرائیه افغانستان: ایجاد بی‌ثباتی به‌نفع هیچ جناحی نیست

عبدالله عبدالله در واکنش به خبر برکناری محقق گفت: هر نوع تصمیم یکجانبه و خلاف روحیه حکومت وحدت ملی در این مرحله حساس تاریخی باعث تضعیف روحیه وحدت ملی، همکاری مشترک و تحریک بی‌ثباتی می‌گردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله ریاست اجرائیه افغانستان در واکنش به خبر برکناری محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه این کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه ریاست اجرائیه افغانستان آمده است که حکومت وحدت ملی در یک مقطع خاص تاریخی بر اساس توافقنامه میان دو تیم انتخاباتی پیشتاز با هدف ایجاد یک حکومت مشروع و کارا و حفظ ثبات و پایبندی به اجماع سیاسی، اصلاحات، روحیه همکاری و تصمیم‌گیری مشترک در حضور شاهدان داخلی و بین‌المللی بنا نهاده شد.

در ادامه این بیانیه افزوده است که خبر اخیر مبنی بر عزل محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه کاملاً در تضاد با روحیه موافقتنامه سیاسی تشکیل حکومت‌ وحدت ملی می‌باشد. هر نوع تصمیم یکجانبه و خلاف روحیه حکومت وحدت ملی در این مرحله حساس تاریخی باعث تضعیف روحیه وحدت ملی، همکاری مشترک و تحریک بی‌ثباتی می‌گردد.

ریاست اجرائیه افغانستان در پایان تاکید کرد که حکومت وحدت ملی که بعد از بحران انتخاباتی 2014 به اساس موافقتنامه کابل شکل گرفت تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده و تشکیل حکومت مشروع بعدی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رسانه‌های افغانستان امروز اعلام کردند که اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان در حکمی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه این کشور را از سمت خود برکنار کرد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان