یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا؛

امارات با حذف استرالیا شگفتی ساز شد و به قطر رسید/ مدافع عنوان قهرمانی حذف شد!

تیم ملی فوتبال امارات با شکست استرالیا به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ صعود کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال امارات و استرالیا از ساعت 19:30 امروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف هم رفتند و در نهایت میزبان با برتری یک گله، شگفتی آفرید و مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد.

تک گل این دیدار را علی احمد مبخوت در دقیقه 69 روی اشتباه مدافعان استرالیا به ثمر رساند. او در دوره گذشته مسابقات با پنج گل‌زده آقای گل شده بود.

بیشتر بخوانید:

فیلم / جام ملت‌های آسیا؛ امارات 1-0 استرالیا

ریوجی ساتوی ژاپنی قضاوت دیدار امارات - استرالیا را بر عهده داشت. او در این دیدار به اسماعیل الحمادی و ولید عباس از امارات و رابی کروز و جکسون ایروین از تیم استرالیا کارت زرد نشان داد.

اماراتی‌ها که در سال 2015 در مرحله نیمه نهایی با شکست 2 بر صفر مقابل استرالیا از صعود به فینال بازمانده بودند، در این دیدار به نوعی انتقام دوره قبل را از کانگوروها گرفتند و مدافع عنوان قهرمانی را پس از دو دوره حضور متوالی در نیمه نهایی این بار در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند.

بازی در نیمه نخست با اینکه با حملات پرتعداد دو تیم همراه بود اما با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در دقیقه 63 استرالیا توانست دروازه امارات را باز کند اما داور مسابقه آن را مردود اعلام کرد. در این صحنه آپوستولوس جیانو روی یک کار تیمی زیبا اما در شرایط آفساید دروازه امارات را باز کرده بود.
پنج دقیقه بعد علی مبخوت روی اشتباه مرگبار مدافع استرالیا، پاس رو به عقب بازیکن این تیم را در میانه راه و قبل از رسیدن به دروازه‌بان ربود و آن را به گل تبدیل کرد.

پیش از این دیدار تیم کره جنوبی، دیگر فینالیست دوره قبل نیز با شکست مقابل قطر از دور رقابت‌های جام ملت‌های 2019 آسیا کنار رفته بود.

شاگردان زاکرونی با پیروزی در این دیدار، ساعت 17:30 روز سه‌شنبه در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی قطر خواهند رفت.

با توجه به اختلافات شدید میان دولتمردان دو کشور یک بازی سیاسی حساس را شاهد خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر