اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد شاخص بهای سبد نفتی اوپک در سال۲۰۱۹/ ژانویه پُرنوسان چگونه می‌گذرد؟

اقتصادآنلاین- مریم علیزاده؛ میانگین ارزش سبد نفتی 14 کشور عضو اوپک، در هفته منتهی به 25 ژانویه 2019، با90 سنت افزایش در هر بشکه نسبت به میانگین هفته منتهی یه 18 ژانویه به 60 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که این عدد در هفته ماقبل آن  3/1  دلار در هر بشکه افزایش نشان داده بود.

1

در آخرین گزارش دبیرخانه اوپک از بررسی قیمت شاخص نفتی اوپک در بازار های جهانی طلای سیاه، بالاترین و پایین ترین قیمت ها در میان نفت خام های سبد نفتی اوپک در هفته سوم  به ترتیب به نفت خام های "موربان" امارات متحده عربی با 61 دلار و 27 سنت در هر بشکه و "مری" ونزوئلا با  و07/51 دلار  در هر بشکه اختصاص داشت.

اما در مجموع سال گذشته نفت الجزایر با افت 10.3 درصدی در صدر بیشترین کاهش قیمت و نفت کویت با عقب نشینی 6.7 درصدی کمترین کاهش قیمت را تجربه کرد. همچنین در هفته مذکور، نفت خام های "اورینت" اکوادور و "مری" ونزوئلا به ترتیب با 02/2 و 59/0 دلار در هر بشکه افزایش، بیشترین و کمترین افزایش قیمت نسبت به هفته سوم را در میان سایر نفت خام های سبد اوپک تجربه کردند.

گفتنی است نفت خام های کشورهای آفریقایی اوپک، تحت تاثیر افزایش قیمت نفت خام برنت، همگی، 16/1 دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشتند.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت سبد اوپک با کاهش نیم درصدی نسبت به دو روز گذشته در محدوده 60 دلار و 22 سنت قرار دارد.​

2

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر