مد و حجاب/ فراتر از مد؛ حجاب و تکنولوژی

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست. مسلمانان هم می‌توانند استایل زیبا و مد روز داشته باشند و در دنیای مد فعالیت کنند. اخیرا کمپانی‌های مد، نشان داده‌اند که تمایل دارند در مجموعه کارها و طرح‌هایشان از حجاب استفاده کنند. تنوع در این صنعت تا طراحی لباس شنا برای زنان مسلمان پیش رفت. در این قسمت از سری مقاله‌های مد و حجاب در بنیتا، به معرفی یک نوآوری در دنیای مد می‌پردازیم که توانسته با ترکیب حجاب و تکنولوژی تغییر بزرگی در زندگی زنان مسلمان به وجود بیاورد. در ادامه با ما همراه باشید.

تکنولوژی در حجاب

طراحی حجابی که می‌تواند در عین پوشیدگی آسایش و راحتی خانم‌های مسلمان را نیز فراهم کند دیگر دست نیافتنی نیست. احمد غانمِ 22 ساله از کمپانی «Veil» به معنای «حجاب»، در گفت‌وگو با سایت «بازفید» از طراحی و تولید پوششی صحبت کرد که به گفته‌ی خودش سازگارترین نوع پوشش با آب‌و‌هواست و طوری طراحی شده که 80 درصد گرمای هوا را دفع می‌کند و سر را تا چند درجه خنک‌تر از حجاب معمولی نگه می‌دارد. این پوشش برای فصل گرما بسیار مناسب است. این تکنولوژی خنک‌کننده، نور خورشید را منعکس می‌کند و در برابر گرمایی که در اثر برخورد با نور خورشید احساس می‌شود از بدن محافظت می‌کند. پارچه‌های معمولی با رنگ‌های تیره، تا 90 درصد گرمای ساتع شده از نور خورشید را جذب می‌کنند و باعث گرما می‌شوند.

او برای طراحی این پوشش از دوستان مسلمان خود که از حجاب استفاده می‌کردند کمک گرفته تا بتواند پوششی مناسب، خنک و متناسب با فصول مختلف سال طراحی کند.

حجاب و تکنولوژی

این پارچه برای پوشش روزانه طراحی شده اما به دلیل دارا بودن قابلیت استفاده در تمام فصول سال و تمام شرایط آب و هوایی و البته قابلیت دفع تعریق، می‌تواند در لباس‌های ورزشی و همچنین به عنوان روسری و شال گردن نیز استفاده شود. این پارچه در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید در دسترس است.

این پوشش اولین نوع حجابی نیست که ضد آب است اما این قابلیت را به‌خوبی داراست و تمام مواد خام آن در آمریکا به‌دست آمده است. به گفته‌ی طراح، یک سال نیم زمان صرف شد تا بهترین مواد و بهترین پارچه برای این محصول به‌دست بیاید. کمپانی Veil در صفحات اجتماعی خود به تحسین زنان مسلمان می‌پردازد و اعتقاد دارند آن‌ها لیاقت دارند در زندگی حرفه‌ای خود آسایش داشته باشند. در ادامه به قابلیت‌های این پوشش می‌پردازیم.

ضد آب بودن

پارچه ضد آب

لایه‌ی خارجی این پارچه از یک سطح ضد آب مداوم ساخته شده که باعث می‌شود لباس شما هنگام باریدن باران و تعریق خشک باقی بماند. این تکنولوژی مانع نفوذ آب به داخل پارچه می‌شود. این تکنولوژی در مقابل روغن نیز عمل می‌کند.

برش لیزری

استفاده از لیزر برای برش دادن این پارچه‌ها، به‌جای استفاده از روش‌های رایج برش باعث می‌شود کناره‌های این پارچه تیز و تمیز باشند و برش دقیقی داشته باشند. به علاوه ضد چروک نیز هست.

طراح جوان این پوشش، با اشاره به ارزشی که حجاب برای زنان مسلمان داشت، گفت: «علاوه بر ورزشکارانی که از این پارچه استفاده می‌کنند، زنان مسلمان حق دارند برای راحتی بیشتر، در تمام فصول سال و در آب و هوای مختلف از این پوشش استفاده کنند.»

در ارتباط با این مطلب می‌توانید درباره‌ی «کالکشن جدید برند نایکی برای زنان ورزشکار مسلمان» بخوانید. همچنین می‌توانید کانال تلگرام بنیتا و صفحه‌ی اینستاگرام بنیتا را نیز دنبال کنید.

هر هفته، یکشنبه‌ها با یک مطلب درباره‌ی مد و حجاب همراه شما هستم. نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت‌ها با من درمیان بگذارید. برای اطلاع از جشنواره‌ها و مسابقات بنیتا در گروه تلگرامی بنیتا عضو شوید.

منابع: hijabimag ,cosmopolitan ,buzzfeed


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان