ماهان شبکه ایرانیان

فرمانده قرارگاه خاتم خبرداد؛

تکمیل کنارگذر جنوبی تهران تا پایان‌‌۹۸

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سعید محمد، در تشریح آخرین وضعیت احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بیان کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم در حال ساخت است و در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه آزادراهی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در این پروژه‌ سرمایه‌گذاری 70-30 با قرارگاه خاتم است (70 درصد سهم قرارگاه خاتم)، کل پروژه 158 کیلومتر طول دارد و در چهار قطعه در حال اجرا است و همه‌ قطعات پروژه هم فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء افزود: این پروژه 23 دستگاه پل خاص و 2 دستگاه تونل دارد، 120 متر طول تونل به صورت رفت و برگشت فقط در قطعه یک است،‌ بخشی از حفاری‌ها هم انجام شده است.

محمد اظهار داشت: قطعه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک قزوین تا آزادراه اشتهارد-ماهدشت به طول 44 کیلومتر است که در مرحله زیرسازی قرار دارد و بیش از 30 کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی گفت: قطعه دوم پروژه از آزادراه اشتهارد- ماهدشت تا آزادراه تهران- ساوه ‌به طول 34 کیلومتر است که در دو بخش الف و ب اجرا می‌شود، بخش الف 3 کیلومتر و بخش ب 22 کیلومتر آسفالت شده است و در کل پروژه 25 کیلومتر از 34 کیلومتر آسفالت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء افزود: قطعه سوم پروژه از آزادراه تهران – ساوه تا آزادراه تهران- قم است و 32 کیلومتر طول دارد، زیرسازی در این قطعه هم در حال انجام است و 2 کیلومتر مسیر آسفالت ‌شده است.

وی اظهار داشت: از آزادراه تهران- قم تا آزادراه حرم تا حرم قطعه چهارم پروژه است که تا چرم‌شهر ادامه دارد، طول مسیر 38 کیلومتر است و در مرحله اتمام روسازی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء اظهار داشت: همچنین  پل تبادلی آزادراه تهران- قم با قطعه چهارم در حال احداث است.

محمد با بیان اینکه این پروژه برای افتتاح، قطعه‌بندی شده است، افزود: شهریور سال آینده اولین قطعه پروژه وارد مدار می‌شود و آذرماه سال بعد قطعه بعدی و تا پایان سال 98 هر چهار قطعه پروژه وارد مدار شده و آزادراه افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء گفت: هر قطعه که به پایان می‌رسد با اخذ عوارضی راه‌‌اندازی می‌‌شود تا درآمدزایی هم داشته باشد.

* قرارگاه آماده ورود به ساخت مناطق سخت آزادراه تهران- شمال است

وی درباره احتمال ورود قرارگاه خاتم به آزادراه تهران- شمال خصوصاً در مناطق 2 و 3 این پروژه به عنوان سخت‌ترین قسمت کار، بیان کرد: زمانی در دوره‌های قبلی از قرارگاه خاتم خواسته شد، در این پروژه ورود کند، قرارگاه به صورت جدی ورود کرد و در مقطع کوتاهی چندین کارگاه آنجا راه‌اندازی کرد، موسسات مهم و توانمند قرارگاه آنجا تجهیز کارگاه داشتند، اما با تغییر سیاست‌ها، اعلام شد قرارگاه نباشد که ما با تحمیل خسارت، از پروژه بیرون آمدیم.

محمد گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال به هر حال از برنامه خیلی عقب‌تر است، ‌مردم هم انتظاراتی دارند، در این راستا برای ورود به اجرای فازهای 2 و 3 آزادراه تهران- شمال اعلام آمادگی می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء اضافه کرد: قرارگاه ‌تجهیزات خاص حفر تونل دارد و اگر جایی احساس شود، کار گیر کرده است، قرارگاه آماده همکاری و رفع مشکل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان