ماهان شبکه ایرانیان

جلیلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

نمی توان در برابر نقض های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: نمی توان در برابر نقض های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد و با توییت کردن و فشار ایمیلی حقوق ملت را پاس داشت.

نمی توان در برابر نقض های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در حیات سیاسی یک جامعه انتخابات بسیار اهمیت دارد، گفت: یکی از بحث های مهم این عرصه درک صحیح واقعیت هاست؛ چراکه افراد با سلایق و علایق مختلف شرکت می کنند اما دیدن صحیح واقعیت ها باید بین همه مشترک باشد.

وی افزود: یکی از تلاش هایی که در این عرصه می شود این است که واقعیت ها یا دیده نشود و یا اینکه بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که هست دیده شود.

جلیلی با اشاره به لزوم اقتدار و هوشیاری دولت در عرصه سیاست خارجی اظهارداشت: اگر دولتی ضعیف باشد نمی تواند از همین نوزاد نارس برجام مراقبت کند و اگر دولت مقتدر و هوشیار نباشد دشمن از برجام نیز عبور خواهد کرد کما اینکه امروز گستاخانه و پی در پی آن را نقض می کند.

وی تصریح کرد: نمی توان در برابر نقض های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد و با توییت کردن و فشار ایمیلی حقوق ملت را پاس داشت.

جلیلی با اشاره به اکران مستند فروشنده اظهار داشت: یکی از کارهایی که باعث نمایش واقعیت ها به صورت صحیح می شود ساخت مستند است که از وارونه نمایی واقعیت ها جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: حفظ حافظه تاریخی یک ملت از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه باعث می شود آلزایمر سیاسی در جامعه به وجود نیاید.

جلیلی با اشاره به فضای جامعه در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: یکی از پرسش های جامعه این بود که مشکلات اقتصادی چگونه برطرف می شود که در محافل مختلف پاسخ های متفاوتی ارائه شد و یکی از پاسخ هایی که مورد انتخاب ملت واقع شد این بود که از مجرای گفتگو با قدرت های جهانی می توان از مشکلات مردم کم کرد.

وی افزود: این موضوع نتنها از طرف جریان اعتدال بلکه در مناظرات سال 92 حتی افرادی مانند ولایتی این موضوع را مطرح کردند که مشکلات را میتوانیم با مذاکرات بین المللی حل و فصل کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز زمان ارزیابی این وعده ها فرا رسیده است، گفت: امروز چهار سال از آن روزها گذشته است و زمان ارزیابی رسیده است این ارزیابی برای محکوم کردن افراد نیست بلکه برای اصلاح راه پیش رو است.

وی با اشاره به اجرای تعهدات ایران در برجام، ادامه داد: امروز بر اساس اذعان افرادی که این توافق را منعقد کردند آمریکایی ها نه تنها به روح برجام بلکه به متن آن نیز پایبند نیستند.

جلیلی عرصه سیاست خارجی را عرصه استفاده به موقع از فرصت ها برشمرد و افزود: شناخت عرصه سیاست خارجی نیازمند دولتی توانمند است و اگر دولت ضعیف باشد نمی تواند از همین نوزاد نارس برجام مراقبت کند.

وی افزود: اگر دولت مقتدر و هوشیار نباشد دشمن از برجام نیز عبور خواهد کرد کما اینکه امروز گستاخانه و پی در پی در حال نقض برجام است.

جلیلی ادامه داد: نمی توان در برابر نقض های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد و با توییت کردن و فشار ایمیلی حقوق ملت را پاس داشت.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: در انتخابات باید با نگاه ملی از منافع ملی دفاع کرد و قدرت ملی را به رخ دشمن کشید و نباید با ارسال سیگنال غلط مواضع دشمن را تقویت کرد.

وی افزود: اگر آهنگ سیاست های خارجی باز کردن دروازه صادرات کشور و ایجاد ساز و کارهای لازم برای اشتغال و رونق اقتصادی باشد آن موقع می توان گفت که دولت مقتدر است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ادعای برخی جریان ها مبنی بر دور کردن سایه جنگ از سر کشور تصریح کرد: تفکر انقلابی سایه جنگ را برای همیشه از کشور دور کرد و چنان ضربه ای به دشمن زد که بعد از 28 سال جرئت نزدیک شدن به کشور را ندارد.

جلیلی ادامه داد: دولتمردان آمریکایی خود اذعان می کنند که نه تنها گزینه نظامی بلکه تحریم های اقتصادی آنها نیز موثر نبوده و نظام تحریم ها در حال فروپاشی بود.

وی افزود: ابزار نظامی دشمن در دفاع مقدس برای همیشه از دست او خارج شد و اگر دشمن اهرمی مانند تحریم در دست گرفت دولت مقتدر دولتی است که آن اهرم را نیز برای همیشه از دست او خارج کند.

جلیلی در پایان گفت: امروز دانشگاه نقش بسیار مهم و کلیدی در روشنگری جامعه دارد تا بتواند پاسخ صحیح را برای رفع نیاز های جامعه تبیین کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان